ممکن بودن توافقات با امریکا در تحقیقات حمله کیمیایی در سوریه

© Sputnik / Maksim Blinovممکن بودن توافقات با امریکا در تحقیقات حمله کیمیایی در سوریه
ممکن بودن توافقات با امریکا در تحقیقات حمله کیمیایی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک، میخائیل اولیانوف مدیر بخش کنترول و منع تکثیر سلاح کیمیایی وزارت امور خارجه روسیه به این نظر است،که توافق برای برگزاری تحقیقات جدی استفاده از سلاح کیمیایی در خان شیخون سوریه ممکن است ، اگر ایالات متحده امریکا علاقه مند این کار است.

او یادآور شد،که روسیه و ایران، سازمان منع سلاح های کیمیایی رابرای ایجاد ماموریت تحقیقاتی و بررسی دعوت کرده اند.

بیانیه اولیانوف، در جلسه سازمان منع سلاح کیمیایی که متن آن در وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد گفته شده است،"اگر شرکای امریکایی ما برای برقراری حقایق از طریق تحقیقات جدی و فوری علاقه مند هستند،در آن صورت ما فرصتی برای توافق داریم.اگر نه، پس فضای جستجوی  راه حل قابل قبول متقابل باقی نمی ماند".

به گفته این دیپلمات روسی،برای تحقیقات باکیفیت بالا،دست کم  سه شرایط باید اجرا شود. عملیات تحقیقات باید به طور مستقیم  در خود(خان شیخون)و پایگاه هوایی شییرات انجام یابدو باید طمینان حاصل شود که در ترکیب محققان یک تعادل از لحاظ جغرافیایی وجود دارد.نباید  بطور عمده از مواد اینترنتی و نظر مخالفان  راضی باشید.

اولیانوف گفت"با رعایت  این سه شرایط که به هیچ وجه ، مانند ادعای برخی از مخالفان ساختگی نمیباشد،ما می توانیم برگزاری یک تحقیق باکیفیت سریع و بالا را انتظار داشته باشیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала