زاخیلوال درباره تحویل سرکرده تحریک طالبان پاکستان به دولت این کشور تصریح کرد که دستیابی و یا بازداشت ملافضل الله کار ساده‌ای نیست

© REUTERS / U.S. Air Force photoИспытание самой мощной неядерной бомбы GBU-43/B
Испытание самой мощной неядерной бомбы GBU-43/B - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به قول پیمانکار پیشین اداره امنیت ملی آمریکا ادوارد اسنودن آمریکا تونل ساخته خود را در افغانستان هدف قرار داد

به قول پیمانکار پیشین اداره امنیت ملی آمریکا ادوارد اسنودن آمریکا تونل ساخته خود را در افغانستان هدف قرار داد که در آنوقت از بودجه امریکا ۳۱۹ میلیون دلار را برای شورشیان خود ساخته بود و حال شورشیان خود ساخته دیگر خود داعش را در همین تونل با بم 11 تنه خود که به مصرف 16 ملیون دالر هدف قرار داد. به تعقیب دو روز پس از آن مک ماستر مشاور امنیتی ترامپ به افغانستان، پاکستان و هندوستان سفر می کند و می گوید که ما وجود همچون یک سازمان را که مقصداش داعش باشد نمیتوانیم تحمل کنیم ، امید که به جای داعش ترامپ نوزاد بدتر از آنرا بدنیا نیاورد. قسمی که می گویند از بد بدتر اش توبه تا به حال این حرف های عامیانه ما بسیار صدق میکند.
در نشست رهبران وهمچنان مقامات نظامی افغانستان با مشاور امنیت ملی ترامپ همه به یک صدا گفتند: انتظار ما از این مقام این است که تصویر واقعی ازجنگ افغانستان که همنا حمایت پاکستان از گروه های هراس افگن است ، داشته باشد.
از گفته های مک ماستر در کابل معلوم میشود که وی نتیجه گیری های در مورد حمایت پاکستان از مخافین مسلح نمود و می توان قیاس نمود که به استدلال های مقامات افغانی وی معتقد گردید. مثلا وی علنا ابراز نمود که بهتر است که آنان که مقصد اش پاکستان بود منافع شان را در افغانستان و جاهای دیگر از راه های سیاسی دنبال کنند، نه با به کارگیری از گروهای نیابتی که دست به خشونت میزنند. اما معلوم نیست که در جریان سفرش به پاکستان با زرنگی ایکه مقامات پاکستان دارند ، موضع اش تغییر نمود یانه؟
زمانی که مک ماستر به افغانستان بود سفیر افغانستان و نماینده ویژه اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در پاکستان محترم عمر زاخیلوال در یک برنامه تلویزونی پاکستان بیان میدارد که احتمال اجرای عملیات مشترک نیروهای امنیتی پاکستان و افغانستان علیه ملا فضل‌الله، سرکرده تحریک طالبان پاکستان در افغانستان میرود. زاخیلوال درباره تحویل سرکرده تحریک طالبان پاکستان به دولت پاکستان تصریح کرد که دستیابی و یا بازداشت ملافضل الله کار ساده‌ای نیست. این حرف های وی شبیه حرف های مقامات پاکستانی است، ایشان همچنان بار ها استدلال کرده اند که سرکوبی طالبان افغانی در قلمرو پاکستان کاری ساده نیست.
یک موضوع جالب دیگر این زاخیل وال در صحبت های خودگفت که امکان عملیات مشترک دو کشور برای سرکوبی ملا فضل الله رهبر تحریک طالبان که در افغانستانوجود دارد. وی گفت که چنین عملیات مشترک امکان پزیر است و البته اگر به یاد داشته باشید این یکی از موافقت نامه های بود که رییس جمهور اشرف غنی در روز های اول ریاست جمهوری خود با مقامات پاکستانی مطرح نموده بود که بعدا زیر فشار نیرو های مخالف پاکستان قرار گرفت و مناسبات بین دو کشور مثل همیشه تیره گردید.
در برنامه امروزی این مواردی صحبت ما بود که با مهمان برنامه ما محترم ما جاوید کوهستانی مکث نمودیم. کلیک کنید وبشنوید:

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала