استدلال روسیه برای استقرار پایگاه نظامی ایران در سوریه نتانیاهو را قانع نساخت

© AP Photo / Abir Sultanاستدلال روسیه برای استقرار پایگاه نظامی ایران در سوریه نتانیاهو را قانع نساخت
استدلال روسیه برای استقرار پایگاه نظامی ایران در سوریه نتانیاهو را قانع نساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل اعلام کرده است که استدلال روسیه درباره استقرار پایگاه نظامی ایران در سوریه برای وی قانع‌کننده نمی‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، قبلاً نتانیاهو ایران را در تلاش برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه، متهم کرده بود. آنزمان رسول سنایی معاون فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که ایران این تصمیم را ندارد.

نتانیاهو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی امریکایی گفت: "آنها (ایرانیان) به سوریه آمدند، آنها تلاش کردند در کنار بحیره مدیترانه پایگاه دریایی-نظامی ایجاد کنند. آیا شما تصور کرده می‌توانید که زیردریایی های ایرانی در بحیره مدیترانه باشند؟ در آنجا ناوگان ششم شما (ناوگان عملیاتی نیروهای دریایی ایالات متحده امریکا در بحیره مدیترانه) قرار دارد. آیا شما می‌خواهید که در آنجا ایرانی ها باشند؟ نخیر".

صدراعظم اسرائیل افزود: "و من به رییس جمهور پوتین گفتم که این مفکوره خوبی نیست… من گفتم که این کار به نفع هیچکس به شمول روسیه، نیست. و کدام استدلال قانع‌کننده نشنیدم".

نتانیاهو در ماه مارچ به مسکو سفر داشت. هدف اصلی این سفر که چند ساعت دوام کرد، جلوگیری از تلاش های ایران برای استقرار در سوریه در چارچوب حل و فصل مسالمت آمیز درگیری در این کشور بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала