نگرانی اداره ملی محیط زیست از کمبود فضای سبز در شهرهای بزرگ کشور

© Sputnik / Zuhal Sarhadنگرانی اداره ملی محیط زیست از کمبود فضای سبز در شهرهای بزرگ کشور
نگرانی اداره ملی محیط زیست از کمبود فضای سبز در شهرهای بزرگ کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره ملی محیط زیست از تخریب بی رویه فضای سبز در شهرهای بزرگ کشور به شدت ابراز نگرانی کرده می گوید که بیش از ۷۰ درصد از فضای سبز در این شهرها تخریب شده اند.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، غلام محمد ملک‌یار معین اداره ملی محیط زیست امروزشنبه (۲ثور) درمراسم گرامی داشت از" روز جهانی زمین" در کابل گفت که ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای افغانستان فضای سبز را با خطر نابودی مواجه ساخته است.
وی بیان داشت که براساس محاسبات این اداره، هم اکنون بیشتر از۷۰ درصد از فضای سبز افغانستان تخریب شده است.
آقای ملک‌یار خاطر نشان ساخت که اگر روند ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب فضای سبز در شهرهای کشور همین گونه ادامه داشته باشد تا چهار سال آینده افغانستان با کمبود فضای سبز مواجه خواهد شد.
زهرا یگانه نماینده نهادهای جامعه مدنی نیز با ابراز نگرانی از روند روز افزون آلودگی و تخریب محیط زیست در افغانستان، بیان داشت که این روند زندگی باشندگان شهرها را با خطر مواجه ساخته است.
وی گفت که در حال حاضرآمار تلفات ناشی از امراض آلودگی محیط زیست در افغانستان بیشتر از تلفات حملات انتحاری و انفجاری است.
خانم یگانه ازمسوولان حکومت، نهاد های جامعه مدنی و شهروندان کشور خواست که مساله محیط زیست را جدی گرفته و از آلودگی روز افزون آن در کشور جلوگیری نمایند.
تخریب فضای سبز و آلودگی هوا همواره یکی از نگرانی های باشندگان کشور بوده اما تاکنون حکومت کم‌تر به این مسئله توجه کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала