معاون ولسی جرگه: امکان دارد امریکا بمب هسته‌ای را نیز در افغانستان استفاده کند

© YouTube/JustInfortheTruthمعاون ولسی جرگه: امکان دارد امریکا بمب هسته‌ای را نیز در افغانستان استفاده کند
معاون ولسی جرگه: امکان دارد امریکا بمب هسته‌ای را نیز در افغانستان استفاده کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ولسی جرگه در حالی که به امریکا هشدار می‌دهد از افغانستان به عنوان لابراتور و پولیگون استفاده نکند، می‌گوید: "امریکا ممکن است بمب هسته‌ای را نیز در افغانستان استفاده کند".

به ‌گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را به عهده داشت، گفت: "در مورد انفجار اچین مسایل مختلف مطرح می شود. از این تریبون می خواهم به خارجیان به خصوص امریکایی ها بگویم که افغانستان لابراتور و پولیگون چنین انفجارات نیست".

آقای همایون افزود: "امریکایی‌ها به جای این کار، به تقویت اردوی ملی افغانستان بپردازند تا اردوی ملی که شناخت کامل از دشمن، مردم و منطقه دارند، عملیات را انجام دهند".

وی در عین حال تاکید کرد: "ولی من می‌دانم امکان این هم است که امریکایی ها بمب‌ هسته‌ای را در افغانستان استفاده کند و برخی وکلا برای آنان چک‌چک کنند و بعضی‌ها هم بگویند که امریکا کار خوب می‌کند".

امریکا به تاریخ ۲۴ حمل بزرگترین بمب غیر هسته‌ای موسوم به «مادر بمب‌ها» را در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار پرتاپ کرد که با موجی از واکنش‌ها و نگرانی ها به همراه بوده است.

عبدالحی آخندزاده، نماینده مردم هلمند در مجلس گفت: "مقام های بلندپایه امریکا می گویند که استفاده مادر بمب ها در افغانستان به تمام منطقه یک پیام بود؛ آیا استعمال چنین بمب ها جنگ افغانستان را تشدید نمی‌کند، آیا افغانستان را به میدان جنگ تبدیل نمی‌کند؟"

آقای آخندزاده تاکید کرد: اگر چنین اقدامات امریکا ادامه پیدا کند، افغانستان به سوریه دوم تبدیل خواهد شد؛ زیرا منطقه برداشت چنین تحرکات امریکا را ندارد؛ شما دیدید که روسیه و ایران سخت به این اقدام امریکا واکنش نشان دادند.

این عضو مجلس با بیان اینکه « این حرکات امریکا را به شدت محکوم می‌کند، گفت: امریکا اگر واقعا می خواهد با داعش و طالب مبارزه کند، از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت کند.

استفاده از «مادر بمب‌ها» خشم حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور را نیز به همراه داشت. آقای کرزی در واکنش به این حمله، حکومت وحدت ملی را متهم به خیانت کرد و گفت که پس از این برای بیرون کشیدن امریکا از افغانستان مبارزه می‌کند.

آقای کرزی همچنان از مردم خواسته است که بر ضد این اقدامات امریکا به پا خیزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала