قاضی شرعی جبهه النصره مسیحی شد

© AFP 2023 / RAMI AL-SAYEDقاضی شرعی جبهه النصره مسیحی شد
قاضی شرعی جبهه النصره مسیحی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتشار تصاویری از "حسان ابوحمزه" قاضی شرعی گروه تروریستی جبهه النصره و عضو تشکیلات القاعده در حال گرویدن به آیین مسیحیت باعث به وجود آمدن جنجال بزرگی در شبکه های اجتماعی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، در یک ویدئوی منتشره در اینترنت، این عضو ارشد جبهه النصره، خودش را حسان الحسین از شهر الرقه معرفی می کند و اظهار می دارد که مؤسس حزب وحدت گرای سوسیالیست سوریه از نزدیکانش بوده است.
حسان سپس اذعان می کند در سال 2003 به القاعده پیوسته و به همراه این گروه در عراق و سوریه جنگیده است و بعد از اینکه در سراسر عمرش مسیحیان را تروریست می دانسته است، کم کم به آیین مسیحیت گرایش پیدا کرده است!
وی با اشاره به اینکه قبلا بر این باور بوده است که آیین مسیحیت کشتار، حمله و ویرانی در سراسر جهان توسط آمریکا و همپیمانانش را تأیید می کند می گوید: فکر می کردم اقدامات آمریکا، همان عملی کردن آموزه های حضرت عیسی (ع) است. زیرا من هیچ وقت انجیل را نخوانده بودم.
حسان در مراسم غسل تعمید نام "پولس" را برای خودش انتخاب کرده است و دکتر محمد رحومه رئیس سابق دانشکده مطالعات عربی دانشگاه منیا در مصر در کنار وی به چشم می خورد که وی نیز سالها پیش با ادعای مسیحی شدن به غرب پناهنده شده است.
انتشار خبر مسیحی شدن حسان در پایگاههای اجتماعی جنجال گسترده ای به پا کرده است. زیرا وی قبلا از سرکرده های جبهه النصره بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала