سفیر اسرائیل در برلین میانجی گری این کشور در اختلافات بین فلسطین و اسرائیل را رد کرد

© AFP 2023 / THOMAS COEXسفیر اسرائیل در برلین میانجی گری این کشور در اختلافات بین فلسطین و اسرائیل را رد کرد
سفیر اسرائیل در برلین میانجی گری این کشور در اختلافات بین فلسطین و اسرائیل را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آستانه سفر وزیر امور خارجه آلمان به سرزمین‌های اشغالی سفیر اسرائیل در برلین میانجی گری این کشور در اختلافات بین فلسطین و اسرائیل را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، طی گزارش هفته نامه "اشپیگل" نوشته است که  "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان  از بعد از ظهر یکشنبه سفر سه روزه‌ای را به منطقه خاورمیانه آغاز کرده است. اولین ایستگاه سفر خاورمیانه‌ای وی اردن است.

گابریل در روز سه شنبه نیز در بیت المقدس و رام الله گفتگوهای سیاسی را با رهبران اسرائیل و فلسطین خواهد داشت.

وی در آستانه سفر خاورمیانه‌ای خود تاکید کرد که همچنان می خواهد برای راه حل دودولتی برای حل مناقشات بین فلسطینیان و اسرائیل تبلیغ کند.  گابریل همچنین گفت:همبستگی ما با اسرائیل همچنین بدین معنی است که در این راستا کار کنیم که اسرائیل و فلسطین به صورت صلح آمیز و با عزت در کنار یکدیگر بتوانند زندگی کنند. این تنها با راه حل دو دولتی امکان پذیر است.

این اولین سفر گابریل به سرزمین های اشغالی بعد از عهده داری سمت وزارت امور خارجه در آلمان است. شرایط در منطقه خاورمیانه متشنج است.

سخنگوی گابریل نیز در آستانه سفر خاورمیانه ای وی گفت که ما باید گفتگوها درباره روند صلح خاورمیانه را فورا آغاز کنیم.

در این میان "یاکوف هاداس"، سفیر اسرائیل در آلمان با ایفای نقش میانجی گری این کشور در اختلافات بین فلسطسنیان و اسرائیل مخالفت کرده و تاکید کرد که ما به هیچ میانجی نیاز نداریم، ما دقیقا می دانیم باید چه کنیم.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حدود یک ماه پیش در سفر خود به برلین خواستار نقش میانجی گری آلمان در اختلافات بین فلسطین و اسرائیل شده بود.

 

هاداس فلسطینیان را در بن بست اختلافات در خاورمیانه مسئول دانسته و مدعی شد که اگر جامعه بین المللی می خواهد کمک کند بنابراین باید فلسطینیان را به بازگشت بدون شرط به میز مذاکرات وا دارد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала