نخست وزیر استرالیا در یک سفر غیر منتظره از عراق و افغانستان دیدن کرد

© Sputnik / Sergei GuneevAustralian Prime Minister Malcolm Turnbull
Australian Prime Minister Malcolm Turnbull - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر استرالیا سفر از پیش اعلام نشده‌ای را به عراق و افغانستان انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی رئیس دولت استرالیا، این سفر مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا کمی پیش از مراسم سالانه‌ای صورت گرفت که استرالیا برای کهنه سربازانی که در دو ارتش استرالیا و نیوزیلند کشته شدند برگزار می‌کند.

Malcolm Turnbull - اسپوتنیک افغانستان
سفر غیر رسمی صدر اعظم آسترالیا به کابل

ترنبول در صفحه فیسبوک خود نوشت: با سربازان استرالیایی در آن دو کشور دیدار کرد تا از آنها به دلیل خدماتی که به کشورشان ارائه می‌دهند، قدردانی کند.

وی افزود: حدود 2000 استرالیایی برای شکست تروریست‌ها و منهدم کردن آنها کمک کرده واز آزادی دفاع می‌کنند تا ما بتوانیم آزادانه در کشورمان زندگی کنیم.

استرالیا 270 نیروی نظامی در افغانستان دارد که بیشتر آنها مسئولیت‌های آموزشی بر عهده دارند. از سال 2002 دست‌کم 42 سرباز استرالیایی در افغانستان کشته شده‌اند.

نخست وزیر استرالیا در جریان این سفر با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و همچنین جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا که به افغانستان سفر کرده بود و همچنین جنرال جان نیکلسون فرمانده ائتلاف تحت امر امریکا در افغانستان دیدار کرد.

پیشتر نیز نخست وزیر استرالیا به دیدار نیروهای استرالیایی‌ در اردوگاه التاجی در عراق رفت که در آنجا نیروهای استرالیایی و نیوزیلندی نیروهای امنیتی و پلیس عراق را آموزش می‌دهند.

وی همچنین با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار کرد و وعده کمک بیشتری به ارزش حدود 83 میلیون دالر امریکایی به عراق را داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала