رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردستان: جنگنده های ترکیه بدون تصویب نیرو های ائتلاف نمی توانست سوریه را بمباران کند

© AP Photo / Bram Janssenرئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردستان: جنگنده های ترکیه بدون تصویب نیرو های ائتلاف نمی توانست سوریه را بمباران کند
رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردستان: جنگنده های ترکیه بدون تصویب نیرو های ائتلاف نمی توانست سوریه را بمباران کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگنده های ترکیه کوه سنجار در شمال عراق و نزدیکی مرز سوریه یکی از پایگاه های حزب کارگران کردستان را هدف قرار داده اند و بر اثر آن 5 نفر از نیروهای پیشمرگه کشته و 9 نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مرکز رسانه اتحاد میهنی کردستان، جنگنده های ترکیه کوه سنجار در شمال عراق و نزدیکی مرز سوریه یکی از پایگاه های حزب کارگران کردستان را هدف قرار داده اند که بر اثر این حملات در نتیجه حملات پنج نفر کشته شده و ده شبه نظامی کرد زخمی شدند (فعالیت این حزب در ترکیه ممنوع است).

این منطقه یکی از پایگاه های حزب کارگران کردستان است که در ترکیه ممنوع شمرده می شود.

در نتیجه حملات پنج نفر کشته شده و ده شبه نظامی کرد زخمی شدند.

پیشتر حمله ی هوایی همزمان به شمال سوریه اطلاع داده شد.

 جایی که گروهک های مرتبط با حزب کارگران کردستان حضور دارند. بر اساس اطلاعات فرماندهی این گروه در این منطقه نیز تعدادی کشته و زخمی شده اند. 
صالح مسلم رئیس مشترک اتحادیه دموکراتیک حزب کردستان سوریه  در مصاحبه ای با اسپوتنیک، درمورد حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه توضیح که هواپیماهای نیروی هوایی ترکیه نمی توانستند بدون تایید نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده امریکا وارد آسمان منطقه شده و بمباران کنند. 
وی گفت: " بدون تایید ائتلاف ترکیه به هیچ عنوان نمی توانست دست به چنین عملیاتی بزند، و حتی جنگنده هایش نمی توانستند به آسمان منطقه وارد شوند، ائتلاف باید در مورد حملات جنگنده های ترکیه توضیح بدهند و روشن نمایند که قبلا در این باره اطلاع داشته اند و یا خیر. آنها باید این اقدام را شرح داده و پاسخگو باشند. "

 

 مسلم همچنین خاطر نشان کرد که حمله هوایی ترکیه در جریان عملیات آزادسازی رقعه تاثیر گذار بوده است و اجرای بعدی آن یک تهدید بزرگ محسوب می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала