یوناما: با وجود چالش های فروان حکومت افغانستان توانسته مبارزه با فساد را به پیش ببرد

© Fotolia / Alexander Rathsیوناما: با وجود چالش های فروان حکومت افغانستان توانسته مبارزه با فساد را به پیش ببرد
یوناما: با وجود چالش های فروان حکومت افغانستان توانسته مبارزه با فساد را به پیش ببرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یوناما می‌گوید با وجود چالش‌های فراوانی که سد راه حکومت افغانستان وجود دارد، مقام‌های حکومت پیش‌رفت‌هایی را در زمینۀ مبارزه با فساد داشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خامه پرس، یوناما می‌گوید حکومت افغانستان در مبارزه با فساد پیش‌رفت‌هایی داشته‌است و این پیش‌رفت‌ها در گزارش جدیدش تحت عنوان "مبارزه با فساد در افغانستان میدان نبرد دیگر" به نشر سپرد، برجسته ساخته‌است.

یوناما می‌گوید این گزارش پیش از نشر به وزارت‌خانه‌ها و ارگان‌های قضایی افغانستان برای دریافت نظر و تاییدشان فرستاده شده بود و نشان می‌دهد که فساد همه عرصه‌های زنده‌گی را در افغانستان و اعتماد مردم را به ادارات دولتی متاثر ساخته و مانع تلاش برای آوردن صلح و رفاه در کشور است.

تادامیچی یامامتو، فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان با استقبال از پیش‌رفت‌ها در این زمینه می‌گوید به خاطر آیندۀ افغانستان، به معضل فساد باید رسیده‌گی و این پدیده محو گردد.

یوناما مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد را که یک سال قبل از سوی رییس جمهور ایجاد گردید، یکی از اجزای اصلی مبارزه با فساد عنوان می‌کند.

این مرکز تا کنون چندین نفر از مقام‌های ارشد پیشین و کنونی حکومت را در پیوند به فساد مورد پی‌گرد قرار داده‌است.

در گزارش یوناما آمده‌است که علاوه بر پیش‌رفت‌های مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری در زمینۀ تحقیق، تعقیب و فیصلۀ قضایا، افغانستان پیش‌رفت‌هایی در زمینۀ اعادۀ ادارۀ ارایۀ خدمات اساسی و مالی عامه نیز داشته‌است.

تادامیچی یامامتو می‌گوید این گزارش یاددهانی روشنی است که مبارزه با فساد در کوتاه‌مدت نمی‌تواند برنده شود و این مبارزه به تعهد پایدار از سوی دولت و مردم و حمایت کامل جامعۀ بین‌الملل نیاز دارد.

 

این گزارش در حالی‌ست که افغانستان در چندسال گذشته همواره یکی از سه‌کشور فاسد جهان بود اما سال گذشته سازمان شفافیت بین‌الملل گزارشی را نشر کرد که صعود هشت‌پله‌یی افغانستان را نشان می‌داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала