موفقیت مارین لی پن زوال اتحادیه اروپا محسوب می گردد

© Sputnik / Kristina AfanasyevaЛидер политической партии Франции "Национальный фронт" Марин Ле Пен в Лилле
Лидер политической партии Франции Национальный фронт Марин Ле Пен в Лилле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخبار "فیگارو" : فرانسه در انتخاب بین کولرا - مارین لی پن و گریپ - امانوئل مکرون قرار دارد


برنده های دور دوم این انتخابات در فرانسه مشخص گردید.
از سال 1958 تا به حال اولین باریست که حزب سوسیالیست و سنتریست های راست گرا در اتنخابات ریاست جمهوری فرانسه آفسید برآمدند که بدون شک نتیجه سیاست اتحادیه اروپا و شخص فرانسوا الاند بود. اینبار دو کاندید جدید با تفاوت ناچیز از لحاظ کسب رای ارای مردم ، اما با دیدگاه کاملا متضاد در سیاست داخلی و خارجی فرانسه در فاینل با هم در مقابله قرارمی گیرند. یکی امانوئل ماکرون سابق وزیر اقتصاد در کابینه فرانسوا الاند با رای 23،86% و دیگر لیدر حزب "جبهه ملی " مارین لی پین با 43%21,.
در این انتخابات فرانسه نه به دو قسمت ، بلکه به چهار قسمت تقسیم گردید، چون دو کاندید دیگر- فرانسوا فییون نخست وزیر سابق فرانسوا الاند 19،91 % و لیدر چپی ها ژان لوک میلانشون 19.64 % رای آرای مرد م را بدست آوردند.
ماکرون که خود را در یک قدمی ازمقر ریاست جمهوری فرانسه "کاخ الیزه " می بیند، به طرفداران خود خطاب نمود که دو هفته بعد می خواهم رییس جمهور شما ، رییس جمهور تمامی مردم فرانسه ، رییس جمهوروطنپرستان باشم. وی نه تروریزم ، بلکه ناسیونالیست ها را تهدید بزرگ برای فرانسه شناخت. نماینده رسمی ماکرون لورنس حایم اظهار نمود که دور اول انتخابات صرف قدم اول بود و حال ما استراتیژی مشخص را برای مبارزه با لی پن طرح می کنیم.
نماینده مکرون گفت: می خواهیم باور داشته باشیم که فرانسوی ها پشت ما ایستاده اند ، به خاطریکه ما برای دموکراسی و اروپا مبارزه می کنیم. (فکر می رود که نه آنقدر فرانسوی ها، بلکه بیروکرات های اتحادیه اروپا پشت امانوئل مکرون ایستاده).
ماری لی پن به نوبه خود در مورد انتخابات دور دوم به مردم فرانسه خطاب نمود: "پیش شما انتخاب بسیار ساده قرار دارد: یا اینکه دولت بی دفاع ، بی سرحدات، در رقابت جهانی ، مهاجرین بی حد و اندازه می خواهید و یا فرانسه با سرحدات می خواهید که بتواند از حقوق شهروندی ، آزادی و امنیت خود دفاع نماید".
در واقع "جبهه ملی" به رهبری مارین لی پن ریکورد جدید قایم نمود. در دور اول برای وی تقریبآ 8 ملیون فرانسوی ها رای دادند. پدر وی ، بنیادگزار " جبهه ملی"، ژان ماری لی پن در سال 2002 هم در دور دوم انتخابات برآمد ، اما با نتایج بسا کمتر (در حدود دو ملیون رای).
به گفته سخن گوی رسمی لی پن- داوید راشلین کاندید "جبهه ملی" در 47 حوزه انتخاباتی رای گرفت، آن هم در مناطق که مردم غریب و متوسط زندگی می کنند و مکرون در42 حوزه. در عین حال لی پن در پاریس بازنده شد. قرار ارقام وزارت داخله فرانسه کمتر از 5% مردم پاریس  برای لی پن رای دادند. مکرون در پایتخت 35 % رای را بدست آورد که در حقیقت رای پارس باعث موفقیت وی گردید.
چانس کاندیدان در دور دوم: در دور دوم اکثر آگاهان سیاسی چانس مکرون را بیشتر ارزیابی می کنند. موضع گیری دو کاندید دیگر به نفع وی تمام شد. جمهوری خوا فرانسوا فییون و سوسیالیست از حزب سراقتدار فرانسه بینوا آمون و همچنان فرانسوا آلاند از طرفداران خود خواست تا به نفع مکرون رای دهند. چنین حالت مشابه به انتخابات سال 2002 بود که پدر لی پن در دور دوم برآمد و در آنوقت ژاک شیراک 82 % رای را در دور دوم بدست آورد.
الاند و مکرون برای اروپا دو طرف یک سکه هستند. و با این سکه را اروپا هرگز حاظر نیست از دست بدهد. تمامی اتحادیه اروپا ، مطبوعات ، سیستم اقتصادی اروپا همه توجه خود را به مکرون جلب نموداند. چون موفقیت لی پن زوال اتحادیه اروپا محسوب می گردد. لی پن وعده نموده که اولین اقدام وی ریفرندوم در مورد خروج فرانسه از این اتحادیه می باشد. تبصره مکمل را در مورد می توانید در ذیل کلیک کنید و بشنوید:

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала