پسر شاه عربستان به ترامپ 56 میلیون دالر باج داده است

© REUTERS / Joshua RobertsUS President Donald Trump walks from Marine One upon his return to the White House in Washington, US, April 9, 2017.
US President Donald Trump walks from Marine One upon his return to the White House in Washington, US, April 9, 2017. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع رسانه‌ای می‌گویند که جانشین ولی‌عهد سعودی برای رسیدن به تخت سلطنت و راضی نگه داشتن واشنگتن، 56 میلیون دالر به دولت جدید امریکا داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یک وبگاه معارض سعودی نوشت که در سایه گزارش‌هایی از وجود بحران اقتصادی در عربستان، «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد عربستان سعودی برای رسیدن به پادشاهی، پول و سرمایه مردم کشورش را برای آمریکایی‌ها بذل و بخشش می‌کند. 

ترامپ: من فکر می کردم کار رئیس جمهوری آسان است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: من فکر می کردم کار رئیس جمهوری آسان است

«رامی الخلیل» خبرنگار عرب در گزارشی که در پایگاه خبری «نبأ» (سایت معارض عربستانی) منتشر شد، با بیان مطلب فوق نوشت: از آنجا که رضایت «عمو سام» اولین گام هر یک از شاهزاده‌های سعودی برای جلوس بر تخت سلطنت است، پرداخت پول به واشنگتن امری قطعی به نظر می‌رسد. در سایه قانون «جاستا»، (قانون عدالت در برابر حامیان تروریسم) که شمشیری بر گردن ریاض که اکنون در تنگنای خونین یمن قرار گرفته، به شمار می‌رود، آل سعود چاره‌ای جز پرداخت 56 میلیارد دالر به دولت امریکا ندارد تا پروژه «دونالد ترامپ» برای توسعه زیرساخت‌های امریکا را تامین و تغذیه کند.
بر اساس این گزارش، یک منبع آگاه در خلیج فارس درباره جزئیات توافق میان ریاض و واشنگتن به روزنامه «الخلیج الجدید» گفته است که «مبلغ این قرارداد برای ریاض که در زیر فشارهای مربوط به نوسان قیمت نفت‌، است بسیار سنگین است اما، ملک سلمان و پسرش نیز، در مقابل این مبلغ چیز بزرگی می‌خواهند».
در مقابل این مبلغ، عربستان سه خواسته دارد:
Ivanka Trump, the daughter of President Donald Trump, listens during a meeting between President Donald Trump and women small business owners in the Roosevelt Room of the White House in Washington, Monday, March 27, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
چگونه ایوانکا ترامپ کارگران را استثمار می کند؟

1- ریاض می‌خواهد که واشنگتن، محمد بن سلمان فرزند شاه را شاه آینده این کشور بداند به ویژه که محافل سیاسی امریکا، محمد بن نایف، ولی‌عهد کنونی عربستان را شاه آینده این کشور می‌دانند و از سوی دیگر در داخل خاندان حکومتی عربستان، پسر سلمان محبوبیت لازم را ندارد.
2- مطالبه دیگر ریاض مربوط به قانون جاستا [در امریکا] است. ریاض می‌خواهد که در مقابل حمایت مالی که به واشنگتن ارائه می‌دهد، فشارهای مربوط به این قانون در کنگره علیه عربستان، کاسته شود و زمینه برای لغو این قانون نیز بتدریج فراهم شود.
3- ریاض همچنین می‌خواهد که حمایت سیاسی و نظامی امریکا از عربستان در جنگ یمن افزایش یابد بویژه که در کنگره امریکا از ممانعت از صادرات اسلحه به عربستات سخن گفته می‌شود تا شهروندان بی‌گناه یمنی هدف قرار نگیرند.
طبق این گزارش، به نظر می‌رسد که مبلغ 112 میلیارد دالری که ریاض به دولت ترامپ در آغاز دولتش اعطا کرده، تمام شده و از ریاض خواسته شده که برای حفظ رضایت آقای امریکا، دالرهای بیشتری خرج کند. وعده ترامپ مبنی بر اختصاص تریلیون دالر برای توسعه زیرساختهای امریکا، بیانگر این مسئله است که بهای آن را ریاض باید پرداخت کند.
این در حالی است که دونالد ترامپ هنوز از این مبالغ پرداختی ریاض، راضی نشده و می‌گوید که عربستان سعودی با امریکا «منصفانه» رفتار نکرده و ایالات متحده «پول زیادی» برای دفاع از متحد قدیمی خود «هدر می‌دهد».
ترامپ در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری رویترز که هفت حمل، منتشر شد، گفت:- "صادقانه بگویم، عربستان سعودی با ما منصفانه رفتار نکرده است. زیرا ما مبلغ زیادی پول برای دفاع از عربستان سعودی هدر می‌دهیم".
انتقاد جدید رئیس جمهور امریکا از عربستان سعودی حدود یک ماه پس از آن بیان می‌شود که وی با محمد بن سلمان، جانشین ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала