پیوستن گروه 100 نفری طالبان به روند صلح

© AP Photo / Rahmat Gulپیوستن گروه 100 نفری طالبان به روند صلح
پیوستن گروه 100 نفری طالبان به روند صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گروه ۱۰ نفری طالبان در ولایت فاریاب با پایان دادن به نبرد مسلحانه با دولت، به روند صلح پیوست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری" پژواک" سید انور سادات والی فاریاب گفت: این گروه به سرکردگی " ملا محمد رضا" در ولسوالی قیصار این ولایت فعالیت می کردند.
به گفته وی، این گروه با درک اهداف جنایت کارانه طالبان و حقانیت دولت اسلامی افغانستان، امروز به پولیس ولسوالی قیصار پیوسته و پشتیبانی شان را از نیروهای امنیتی اعلام کردند."
به گفته والی فاریاب، دولت برنامه سرکوب مخالفین مسلح را از زمین و هوا روی دست گرفته است و از چند روز بدینسو مواضع طالبان در نقاط مختلف این ولایت هدف قرار گرفته است.
سادات خاطر نشان کرد که این اقدام، از یک سو روحیه مخالفین مسلح را ضعیف ساخته و از جانبی دیگر عمل جنایتکارانه اخیر طالبان در کشتن سربازان نماز گذار در قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیز سبب شده است که برخی از اعضای این گروه در کنار دولت قرار گیرند.
سمونمل نظام الدین قیصاری قوماندان امنیه قیصار گفت که این تعداد طالبان به سرکردگی ملا رضا معاون ولسوال نام نهاد طالبان در قیصار فعالیت می کرد و با قوماندانی امنیه در ارتباط بودند.
وی افزود که این گروه سرانجام صلح را پذیرفت و امروز با ۱۰ میل اسلحه مختلف به پولیس قیصار پیوست.
قوماندان امنیه قیصار تاکید کرد در صورتی که این افراد مورد حمایت و تشویق حکومت قرار گیرند، چندین گروه دیگر از طالبان محلی اعلام آمادگی کرده اند که صلح را بپذیرند.
ملا محمد رضا گفت:" از پنج ماه بدینسو با نظام الدین قیصاری در تماس بودیم، ما ظلم و بی عدالتی طالبان را تحمل نتوانستیم؛ زنان ما بیوه شد، اطفال ما یتیم گردید و خانه های ما(بخاطر ادامه جنگ) ویران شد."
این قوماندان سابق طالبان گفت که به دلیل ادامه این وضعیت تصمیم گرفت تا از ادامه جنگ دست بردارد و با شماری از افرادش به روند صلح بپیوندد.
ملا محمد رضا گفت که در منطقه گنداب ولسوالی قیصار فعالیت می کرد و در صورتی که دولت خواسته باشد می تواند در تامین امنیت منطقه دوشادوش نیروهای امنیتی در برابر طالبان بجنگند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала