دعوت گلبدین به کابل توسط معاون رئیس جمهور

© Photo / دفتر دانشدعوت گلبدین به کابل توسط معاون رئیس جمهور
دعوت گلبدین به کابل توسط معاون رئیس جمهور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم رییس جمهور از گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی دعوت کرده تا به کابل بیاید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خامه پرس، گلبدین حکمت‌یار که هفتۀ گذشته وارد ولایت لغمان گردید، تا به حال استقبال گرمی از او به عمل آمده‌است.

او روز گذشته در جمع هوادارانش در ولایت لغمان و امروز نیز در ولایت ننگرهار سخن‌رانی کرد که محمد سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور نیز در راس یک هیئت دولتی در این مراسم حضور داشت.

آقای دانش در این جریان گلبدین حکمت‌یار را خوش‌آمدید گفته و از رهبر حزب اسلامی برای آمدن به کابل دعوت به عمل آورده‌است.

حکمت‌یار که از سال گذشته به این‌طرف بگومگوهای مختلفی در مورد چگونه‌گی حضورش مطرح بود، سرانجام از ولایت لغمان در شرق افغانستان سر در آورد.

او از دو دهه به این‌طرف ناپدید بود و گمانه‌های متفاوتی در مورد محل زنده‌گی‌اش مطرح می‌شد که بسیاری‌ها به این باور بودند که آقای گلبدین در کشور پاکستان زنده‌گی می‌کنند.

حزب اسلامی گلبدین حکمت‌یار نخستین گروه مخالف مسلح دولت است که دست از نبرد نظامی برداشته و به روند صلح یک‌جا گردید.

با این حال، او اکنون اعلام کرد که هرآن‌چه در گذشته اتفاق افتیده را فراموش کرده و به خاطر گرفتن چوکی نه، بل به خاطر تامین صلح به روند صلح پیوسته‌است.

حکمت‌یار امروز یک‌بار دیگر از طالبان انتقاد به عمل آورده خاطرنشان ساخت که خود این گروه زمینه‌ساز حضور نیروهای خارجی در افغانستان هستند.

در حال حاضر گفته می‌شود محل بود و باش رهبر حزب اسلامی نیز در کابل آماده شده و پیش از این سخن‌گوی رییس جمهور اعلام داشت که منتظر حضور گلبدین حکمت‌یار هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала