کاهش چشمگیر قیمت جهانی نفت و طلا

© Fotolia / Edelweissکاهش چشمگیر قیمت جهانی نفت و طلا
کاهش چشمگیر قیمت جهانی نفت و طلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قیمت جهانی طلای سیاه و فلز زرد در معاملات صبح امروز کاهش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر؛ بهای جهانی نفت در معاملات صبح امروز (دوشنبه) کاهش یافت. کاهش تولید کارخانه‌ها در چین در ماه اپریل یکی از دلایل نزول بهای نفت محسوب می‌شود.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) برای تحویل در ماه جون با 10 سنت کاهش به 49 دالر و 23 سنت رسید. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) نیز برای تحویل در ماه جولای با 13 سنت کاهش، 51 دالر و 92 سنت معامله شد.
بهای نفت، 3 هفته اخیر را با نزول آغاز کرده است. بازار طلای سیاه همچنان با معضل نفت مازاد روبرو است؛ مشکلی که از سال 2014، بر بهای نفت تأثیرگذار بوده است.
وزیر نفت ایران روز شنبه از دریافت نشانه‌هایی مثبت از کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید خبر داده بود. اعضای اوپک در ماه جاری میلادی برای تصمیم‌گیری درباره تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال جاری میلادی دیدار می‌کنند.
این در حالی است که افزایش ارزش دالر صبح امروز بهای جهانی طلا را کاهش داد. حصول توافق میان کنگره آمریکا و قصر سفید برای تأمین بودجه مورد نیاز دولت تا ماه سپتامبر، مهمترین دلیل افزایش ارزش دالر عنوان می‌شود. هم‌اکنون هر انس طلا با 0.3 درصد کاهش نسبت به ساعات پایانی روز جمعه، 1264 دالر و 6 سنت معامله می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала