ترامپ، کدام رئیس جمهور را ترجیح می دهد؟

© AP Photo / Susan Walshترامپ، کدام رئیس جمهور را ترجیح می دهد؟
ترامپ، کدام رئیس جمهور را ترجیح می دهد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر جکسون پس از دو دورۀ ریاست جمهوریش، مدتی بیشتر بر کشور حاکم می ماند، جنگ داخلی اتفاق نمی افتاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، رامپ در گفت وگو با رادیو "سیریس اکس ام" گفت: اگر جکسون پس از دو دورۀ ریاست جمهوریش، مدتی بیشتر بر کشور حاکم می ماند، جنگ داخلی اتفاق نمی افتاد.
وی افزود: او بسیار مردی بسیار قاطع بود اما قلبی بزرگ داشت.
ترامپ توضیح نداد که به نظر او اگر جکسون مدتی بیشتر بر آمریکا حکومت می کرد، چگونه می توانست جلوی جنگ داخلی 1861 و 1865 را بگیرد.
جکسون که از 1829 تا 1837 عهده دار ریاست جمهوری آمریکا بود، هفتمین رئیس جمهور این کشور به شمار می رود. او پیش از ریاست جمهوری، حاکم نظامی ایالت فلوریدا بود و پیش از آن نیز فرماندۀ نیروهای آمریکایی در جنگ نیواورلئان به سال 1815 بود. او به سبب قاطعیت و سخت دلی معروف بود.
جکسون، نخستین رئیس جمهور آمریکایی بود که در خانواده ای فقیر به دنیا آمد. در دورۀ ریاست جمهوری او، قانون کوچاندن سرخ پوست ها امضا شد و دولت آمریکا با استناد به این قانون، آنان را با توسل به خشونت به غرب کوچاند و در این سفر که از آن به "جادۀ اشک" تعبیر می شود، بسیاری از سرخ پوستان مهاجر، کشته شدند.
عکس جکسون، بر اسکناس 20 دالر نقش بسته است که این عکس، در سال 2020 به دستور وزارت دارایی آمریکا، با عکس زنی سیاه پوست جایگزین خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала