رقابت حضور نظامی در افغانستان/ انگلیس هم شمار نظامیان خود را افزایش می دهد

© REUTERS / Pool/Stefan RousseauПремьер-министр Великобритании Тони Блэр встречает британские войска в порту Умм-Каср на юге Ирака
Премьер-министр Великобритании Тони Блэр встречает британские войска в порту Умм-Каср на юге Ирака - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آن که امریکا تصمیم گرفت شمار نظامیان خود را در افغانستان افزایش دهد، انگلیس نیز از افزایش شمار نظامیان خود در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، انگلیس تصمیم گرفته تا شمار نظامیان خود را در افغانستانافزایش دهد.
در این گزارش افزوده شده است، که انگلیس پس از آن تصمیم به افزایش شمار نیروهای خود در افغانستان اتخاذ کرده است که دبیرکل  ناتو اعلام کرد، کشورهای عضو این سازمان قصد دارند بر شمار نظامیان خود در افغانستان بیفزایند.
نزدیک به 13 هزار نظامی امریکایی و پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان مستقر هستند که از این جمله بیش از 99 هزار تن از آنان را نظامیان امریکایی و 4500 تن را نیروهای انگلیس، تشکیل می دهند.

نیرو از شیاطین پتلون کلان پنتاگون - اسپوتنیک افغانستان
اعزام 1.5 هزار نیرو از "شیاطین پتلون کلان" پنتاگون به افغانستان

در گزارش افزوده شده است، که فرماندهان ارتش انگلیس، وضعیت امنیتی در افغانستان را رو به وخامت خوانده اند و افزایش نظامیان انگلیس را ضروری دانسته اند.
منابع خبری گزارش داده اند، که امریکا به تازگی 300 تن از تفنگداران دریائی خود را به استان هلمند اعزام کرده است.
یک مقام محلی در هلمند روز یکشنبه گذشته اعزام این تفنگداران به این استان را تائید کرد، اما گفت که این نیروها در جنگ مشارکت نخواهند داشت و تنها برای مشورت به نظامیان افغان، اعزام شده اند.
مقامات پنتاگون گفته اند، که قصد دارند 3 تا 5 هزار نظامی دیگر را به افغانستان بفرستند. طرح افزایش 55 هزار نفری نظامیان امریکا درافغانستان را «جان نیکلسون» فرمانده امریکائی نظامیان ناتو در افغانستان ارائه کرده است.
در 20 روز گذشته دو مقام امنیتی امریکا، شامل «پیتر ماکس» مشاور امنیت ملی و «جیمر ماتیس» وزیر دفاع این کشور برای ارزیابی وضعیت امنیتی افغانستان و تعیین راهبرد ترامپ در قبال این کشور به کابل سفر کردند.
گزارش منابع خبری افغانستان حاکی است که ایتالیا نیز اعلام کرده که جنگنده های «اف 16» امریکایی این کشور نیز در مسیر افغانستانبه پرواز درآمده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала