نظامیان خارجی ممکن در مناطق امن سوریه جابجا خواهند شد

© Sputnik / Bolat ShaikhinovГлава делегации сирийской оппозиции Мухаммед Аллуш из группировки "Джейш аль-Ислам" на международной встрече в Астане
Глава делегации сирийской оппозиции Мухаммед Аллуш из группировки Джейш аль-Ислам на международной встрече в Астане - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پیش نویس تفاهمنامه مربوط به ایجاد نواحی امن در سوریه که به بررسی شرکت کنندگان در مذاکرات نیروهای درگیر سوری در آستانه گذاشته شده بود، در باره جابجایی نیروهای نظامی خارجی در امتداد خطوط مرزی مناطق امن بحث صورت گرفت.
مسکو، انقره و تهران به عنوان ضامن آتش بس از پیشنهاد ایجاد ساحه امن در سوریه حمایت می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
مسکو، انقره و تهران به عنوان ضامن آتش بس از پیشنهاد ایجاد ساحه امن در سوریه حمایت می‌کنند

به گزارش اسپوتنیک،روزنامه روسی "کومرسانت" می نویسد:- "مقامات روسیه امیدوارند یادداشت مربوط به ایجاد نواحی امن در سوریه فردا درجریان دور جدید مذاکرات نیروهای درگیر سوری در آستانه که علاوه بر روسیه، ترکیه و ایران، دو کشور دیگر میانجی در آن شرکت دارند، به امضا برسد. با توجه به پیش نویس یادداشت مربوطه که به دست روزنامه رسیده، ممکن است گروه های نظامی خارجی در امتداد خطوط مرزبندی نواحی امن مستقر شوند".
به نوشته کومرسانت، در این تفاهمنامه آمده است، که  روسیه، ترکیه و ایران ضامن رعایت آتش بس در سوریه هستند. پیشنهاد می شود نواحی امن در ولایت های ادلب، شمال حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه ایجاد شوند و درامتداد مرزهای نواحی فارغ از تنش برای جلوگیری از تیراندازی بین طرفهای درگیر خطوط مرزبندی یا نواحی امنیتی ایجاد شود.
این روزنامه روسی خاطرنشان می سازد، که با توجه به نسخه های عربی و روسی یادداشت کاملا معلوم نیست که سخن بر سر کدام کشورها است چون روسیه، ترکیه و ایران در همه جا کشورهای ضامن نامیده می شود اما در اینجا از کشورهای ناظر صحبت می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала