تجاوز به افغانستان برای پاکستان تعداد 54 کشته و 64 زخمی برجا گذاشت

© AP Photo / SPAتجاوز به افغانستان برای پاکستان تعداد 54 کشته و 64 زخمی برجا گذاشت
تجاوز به افغانستان برای پاکستان تعداد 54 کشته و 64 زخمی برجا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه تجاوز پاکستان به افغانستان از طریق مرز سپین بلدک قندهار، 54 پاکستانی کشته و 64 تن دیگر از این نیروها زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری صدای افغان(آوا)، حاجی محمد صالح، نماینده مردم قندهار در مجلس سنا در مصاحبه با آوا گفت: پاکستان با سه عدد تانک و صد نفر پیاده به بهانه نفوس شماری از مرز سپین بولدک گذشته و به خاک افغانستان تجاوز کردند. 
هرچند به گفته صالح، پاکستانی ها ادعای ارضی دارند و تقریبا دو و نیم کیلومتر خاک افغانستان را در این منطقه از خود می دانند و به منظور سروی نفوس آمده بودند. 
اما به باور او، اصل موضوع نفوس شماری نبوده، زیرا برای سروی نفوس حداکثر 10 نفر کافی است و نیاز به توپ و تانک هم ندارد، اما آن ها مجهز به سلاح ثقیله و خفیفه و به قصد تجاوز آمده بودند. 
نماینده مردم قندهار در مجلس سنا همچنان گفت، وقتی که مردم و حکومت محلی از نیت شوم و تجاوز آشکار نیروهای پاکستانی آگاهی حاصل کردند، آمادگی های لازم را برای دفاع از خاک خود گرفتند که در نتیجه جنگ میان دو طرف آغاز گردید و این جنگ در حدود یک و نیم روز ادامه یافت. 
به گفته حاجی صالح که شاهد عینی این درگیری ها نیز بوده است، جنگ را نیز در قدم اول پاکستانی ها آغاز کردند و مردم افغانستان فقط دفاع کردند که در نتیجه 54 تن از پاکستانی ها کشته و بیش از 64 تن زخمی شدند. 
به گفته او، در این درگیری دو نفر از افغان ها به شمول یک زن کشته و ده نفر دیگر زخمی شده اند که و ضعیت زخمی ها نیز قناعت بخش گزارش شده است. 
این درحالی است که وزارت خارجه افغانستان گفته است که مشکلات پیش آمده در مرز سپین بولدک میان افغانستان و پاکستان، با اعزام هیأتی از دو طرف به زودی بررسی می شود. 
حاجی صالح محمد نیز این خبر را تأیید کرد و گفت: هیأت دو طرف به محل رسیده و به زودی قضیه بررسی خواهد شد. 
سناتور قندهار تأکید کرد که مردم قندهار به پشتیبانی از نیروهای امنیتی کشور آماده هرگونه فداکاری در دفاع از خاک خود می باشند. 
در همین حال، نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور داخله در گفتگو با آوا، از رسیدن هیأت بررسی به محل رویداد خبر داد و گفت این هیأت امروز کار خود را آغاز خواهد کرد. 
دانش هرچند گفت که به صداقت پاکستان شک دارد، اما نفس مذاکره میان دو طرف را امیدوار کننده می داند. 
با این‌که به گفته دانش، تجاوز پاکستانی ها در خاک افغانستان روشن است، اما در عین حال منتظر نتیجه نهایی بررسی هیأت ها می باشیم. 
لازم به ذکر است که این اولین تجاوز آشکار پاکستان بر خاک افغانستان نیست، بلکه پیش از این نیز این کشور به بهانه های مختلف مرزهای کنر، ننگرهار و سپین بولدک در قندهار را در امتداد خط دیورند، مورد حمله قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала