کیش و مات کردن امریکا در قطب شمال توسط روسیه

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiکیش و مات کردن امریکا در قطب شمال توسط روسیه
کیش و مات کردن امریکا در قطب شمال توسط روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در قطب شمال در حال از دست دادن نفوذ خود می باشد، حال آنکه روسیه به سرعت حضور نظامی و ظرفیت های صنعتی خود را در این منطقه توسعه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Politico، پل زوکونفت فرمانده محافظان گارد ساحلی امریکا طی کنفرانسی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی گفته است که این احتمال وجود دارد که ایالات متحده امریکا در قطب شمال نفوذ خود را از دست بدهد، حال آنکه روسیه به سرعت حضور نظامی و ظرفیت های صنعتی خود را در این منطقه توسعه می دهد.

دریا سالار امریکایی توجه را به این موضوع جلب می کند که واشنگتن از امکانات کافی فنی برای گسترش حضور در مناطق شمالی برخوردار نیست، حال آنکه کشور  روسیه 40 یخ شکن دارد، این در حالی ست که ایالات متحده امریکا تنها 2 یخ شکن در اختیار دارد. در عین حال یکی از این 2 یخ شکن تنها برای حرکت در سطح آبهای خارج از اقیانوس شمالی مناسب هستند.

به اعتقاد وی، کشورهایی که در قطب شمال منافع دارند باید سالیان متمادی برای رسیدن به روسیه تلاش کنند، مسکو نیز به سرعت حضور خود را برای مبارزه با دشمنان ژئوپولتیک افزایش می دهد و فعالیت روس ها از نظر اقتصادی کاملا توجیه دارد. زیرا این منطقه برای اقتصاد کشور کلیدی است.

وی همچنین اظهار کرد که آب شدن یخ های قطب شمال عرصه وسیعی را برای فعالیت اقتصادی در دامنه قطب فراهم می کند که امکان دسترسی به منابع طبیعی را در دسترس قرار می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала