وزیر دفاع ایران خطاب به عربستان: حماقت نکنید که غیر از مکه و مدینه با خاک یکسان تان می کنیم

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر دفاع ایران خطاب به عربستان: حماقت نکنید که غیر از مکه و مدینه با خاک یکسان تان می کنیم
وزیر دفاع ایران خطاب به عربستان: حماقت نکنید که غیر از مکه و مدینه با خاک یکسان تان می کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ایران اعلام کرد که اگر عربستان سعودی هرگونه حماقتی علیه ایران انجام دهد، فقط مکه و مدینه را برای آن به عنوان مکان امن باقی خواهیم گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری "المنار"، سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «المنار» لبنان اعلام کرد که اگر عربستان مرتکب هرگونه حماقت علیه ایران شود، دراینصورت فقط مکه و مدینه است که برای این کشور مکان امنی خواهد بود.

سردار حسین دهقان پس از آن که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی گفته بود که جنگ بین ریاض و تهران باید به خاک ایران کشیده شوداین را مطلب مطرح نمود.

سردار دهقان بیان داشت: "ما به آن‌ها هشدار می‌دهیم جهالت نکنند اما اگر دست به این کار بزنند جایی غیر از مکه و مدینه را سالم نمی‌گذاریم."

وی به بمباران یمن از سوی جنگنده‌های عربستان اشاره کرد و افزود سعودی‌ها فکر می‌کنند چون نیروی هوایی دارند می‌توانند هر کاری انجام دهند.

محمد بن سلمان ، وزیر دفاع عربستان روز سه‌شنبه گذشته پس‌ازآنکه تهران از احتمال کاهش تنش‌ها در صورت توقف حملات ریاض به یمن خبر داد، مدعی شده بود «هیچ زمینۀ مشترکی میان ما و ایران» برای مذاکره وجود ندارد.

وی در ادامه ادعا کرد مذاکره با ایران غیرممکن است چراکه هدف تهران «کنترل جهان اسلام» است.

در عین حال، سخنگوی نیروهای مسلح ایران نیز روز شنبه با رد اظهارات اخیر جانشین ولیعهد عربستان خاطرنشان کرد ریاض در حال اجرای سیاست‌های خصمانۀ امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала