تروریست های "القابون" در جنوب دمشق آماده تسلیم شدند

© Sputnik / Iliya Pitalevتروریست های "القابون" در جنوب دمشق آماده تسلیم شدند
تروریست های القابون در جنوب دمشق آماده تسلیم شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع سوری از آغاز مرحله نخست طرح اخراج تروریست‌ها از شهر «برزه» در جنوب دمشق و توقف عملیات ارتش در محله القابون در پی اعلام آمادگی گروه‌های مسلح برای خروج از این محله خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری تسنیم از دمشق، مرحله نخست اخراج افراد مسلح از شهر «برزه» در جنوب پایتخت به همراه اطرافیانشان آغاز شد به طوری که 600 دستگاه اتوبوس وارد این منطقه شد تا آنها را منتقل کند.

خبرنگار تسنیم به نقل از یک منبع در وزارت آشتی اعلام کرد عملیات اخراج افراد مسلحی که تمایل دارند از برزه خارج شوند، تا روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت به طوری که آنها در چند مرحله خارج خواهند شد، انتظار می‌رود تعداد این افراد و اطرافیانشان به هشت هزار نفر برسد.

توافق مربوط به برزه دربرگیرنده حل وضعیت افراد مسلحی که تمایل دارند به عنوان مقدمه‌ای برای بازگشت به زندگی عادی آنها در شهر برزه باقی بمانند.

خبر دیگر اینکه گروه‌های مسلح در محله القابون در شمال شرقی دمشق خواستار گفت‌وگو با ارتش شدند تا بخش‌هایی از این محله را که همچنان در اشغال آنهاست، تسلیم کنند و از این مکان خارج شوند تا در ادامه افراد مسلح القابون و محله تشرین به شمال سوریه منتقل شوند.

یک منبع نظامی به خبرنگار تسنیم گفت نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی خود را در القابون در پی اعلام آمادگی افراد مسلح برای تخلیه کامل این منطقه و تسلیم مواضع و سلاح‌های خود متوقف کرده‌اند،  تسلیم شدن گروه‌های تروریستی در پی درگیری‌های شدیدی که 83 روز طول کشید و ارتش این گروه‌ها را در القابون در محاصره شدید قرار  داد، صورت گرفته است، ارتش تمام تمام تونل‌های انتقال سلاح و تروریست که تا عمق غوطه شرقی امتداد داشت،‌منهدم کرده است که این شرایط، گروه‌های تروریستی را وادار به تسلیم کرده است.

خبر دیگر اینکه خبرنگار تسنیم در شهرک محاصره شده فوعه در حومه شمالی ادلب از ورود آمبولانس‌های هلال احمر سوریه به فوعه و کفریا برای انتقاد پنج بیمار و 14 همراه آنها در مقابل خروج 19 نفر از اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق خبر  داد که این اقدام در چارچوب توافق تخلیه صورت می‌گیرد که میان نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مسلح با نظارت ایران و قطر به دست آمد و انتظار می‌رود در مقابل اخراج کامل تروریست‌های جبهه النصره از اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق طی روزهای آینده، تمام شهروندان باقی‌مانده در کفریا و فوعه به مناطق امن و تحت کنترل دولت منتقل شوند.

در سطح میدانی، نیروهای ارتش سوریه به طور گسترده در محور بادیه‌الشام در شرق فرودگاه السین واقع در 90 کیلومتری شمال شرقی دمشق و 130 کیلومتری جنوب غربی تدمر پیشروی کردند و در پی درگیری با تروریست‌های تکفیری، مناطق دیگری را پاکسازی کردند. در حمص هم نیروهای ارتش، تپه «المدارج» در حومه شرقی حمص را پس از هلاکت شماری از داعشی‌ها آزاد کردند، درگیری‌ها در شمال شهر تدمر با پشتیبانی هوایی روسیه از ارتش سوریه و همپیمانانش ادامه دارد.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش با کمک نیروهای دفاع ملی، روستا و  تپه «الزلاقیات» در حومه شمالی حماه را پس از درگیری با تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های همپیمان آنها آزاد کردند که در نتیجه آن سعید القسوم سرکرده نظامی باند تروریستی موسوم به جیش النصر و چندین تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала