عبدالروف ابراهیمی: فرمانده کندز به خاطر بی کفایتی باید محاکمه شود

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeحقیار از فرماندهان برجسته طالبان در کندز کشته شد
حقیار از فرماندهان برجسته طالبان در کندز کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان در پی سقوط شهرستان قلعه زال ولایت کندز گفت، که فرمانده پولیس کندز بی‌کفایتی کرده و باید در یک دادگاه نظامی محاکمه شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان گفت، که یک روز پیش از سقوط  ولسوالی قلعه زال، تهدیدهایی این ولسوالی و ولسوالی‌ خان آباد کندز را با فرمانده  بخش و وزارت دفاع در میان گذاشته اما به آنها اطمینان داده بود که آمادگی کامل دارند و هیچ اتفاق غیر منتظره اتفاق نخواهد افتاد.

در باز پس گیری قلعه زال از اشرار طالب چند تن از آنها به هلاکت رسیدند - اسپوتنیک افغانستان
در باز پس گیری قلعه زال از اشرار طالب چند تن از آنها به هلاکت رسیدند

ابراهیمی در نشست امروز مجلس گفت: سقوط ولسوالی قلعه زال کندز پیش‌بینی می شد و 24 ساعت پیش از سقوط من شخصاً با فرمانده پولیس در کندز صحبت کردم و بعداً با وزارت دفاع نیز تماس گرفتم و آنان اطمینان دادند؛ ولی چطور بعد از 24 ساعت شهرستان سقوط می‌کند و 8 نفر زنده به دست دشمن می افتند؟

وی گفت: فرماندهی که این‌قدر تحلیل از جنگ نداشته باشد جایگاه‌اش در کجاست؟ من فرمانده پولیس را یک آدم بی کفایت و کاملاً غیر فنی می‌دانم و می‌خواهم به دلیل این بی کفایتی‌اش در دادگاه نظامی مورد بازپرس قرار گیرد.

وی اضافه کرد:  اوضاع امنیتی افغانستان نگران کننده است و مدیریت جنگ نیز مشکل دارد. شهرستان قلعه زال ولایت کندز 2 روز پیش به دست طالبان سقوط کرد.

نمایندگان کندز در مجلس می گویند، که هم اکنون نیز چندین پوسته امنیتی در مسیر راه مرکز کندز و شهرستان خان آباد در محاصره دشمن قرار دارند.

کمال صافی نماینده مردم کندز گفت، که چندین پاسگاه امنیتی در شهرستان خان آباد کندز از چند روز به این طرف در محاصره دشمن قرار دارند و دولت تاهنوز آنان را تجهیز نکرده است.

صافی وضعیت حقوق بشر را در قندوز نیز بد توصیف کرد و افزود، در نتیجه جنگ‌های اخیر در این ولایت حدود 5 تا 6 هزار خانواده از خانه‌هایشان آواره شده و در وضعیت بدی به سر می برند.

در همین حال، عبدالروف انعامی نماینده بدخشان از جلوگیری سقوط ولسوالی اشکاشم این ولایت توسط نیروهای ویژه ارتش سپاس گزاری کرد و گفت: امکانات نظامی زیادی در اشکاشم موجود بود و اگر با سقوط این شهرستان این امکانات به دست طالبان می افتاد تهدید جدی را برای ولایت بدخشان و ولایت های همجوار ایجاد می کردند.

انعامی افزود: با اعزام نیروهای ویژه به بدخشان امیدواریم در روزهای آینده، شهرستان‌های زیباک، وردوج و یمگان نیز از کنترل طالبان خارج شوند.

وردوج و یمگان از دو سال به این طرف در دست طالبان‌اند و شهرستان زیباک نیز هفته پیش سقوط کرد. از سوی دیگر، نمایندگان مجلس گفت که فرماندهان نظامی باید از جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس کندهار بیاموزند که چگونه از وطن دفاع کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала