مشاور نُخست وزیر پاکستان: جهت حل مناعات گفتگو های دو جانبه نیاز است

© AFP 2023 / FAROOQ NAEEM مشاور نُخست وزیر پاکستان: جهت حل مناعات گفتگو های دو جانبه نیاز است
مشاور نُخست وزیر پاکستان: جهت حل مناعات گفتگو های دو جانبه نیاز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های افغان ادعای پاکستان دربارۀ کشته شدن 52 سرباز مرزی را در درگیری با نیروهای پاکستانی، رد کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، سرتاج عزیر، مشاور نُخست وزیر پاکستان در امور خارجی روز دوشنبه (18 ثور) در یک نشست خبری گفته است که برای حل اختلافات نیاز به گفت‎وگوهای دو جانبه میان افغانستان و پاکستان است.

این درحالی‌ست که درگیری‎های مرزی در خط دیورند جای که نیروهای مرزی دو کشور در منطقۀ چمن ولسوالی سپین بولدک ولایت کندهار بر یک دیگر آتش گُشودند که در نتیجۀ دو پولیس و یک غیرنظامی کشته شدند.

عزیز گفته است، آنچه که در بخش چمن رخ داد بسیار تأسف بار بود، اما پاکستان از آن‎سوی مرز با تیراندازی پاسخ داده است.

مقام‏های پاکستانی ادعا کرده‎اند که در این درگیری 52 سرباز افغان کشته شده‎اند، ادعایی که از سوی حکومت افغانستان رد شده است.

عزیز در این باره گفته است: «ما از تلفات شان خوشحال نیستیم چرا که آن‎ها برادران مسلمان ما هستند.»

از سوی هم، جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس کندهار و صدیق صدیقی، رییس رسانه‏های حکومت ادعاهای پاکستان دربارۀ کشته شدن 52 سرباز افغان را رد کردند.

در همین، عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان گفته است که در درگیری اخیر با نیروهای مرزی پاکستان در ولسوالی سپین بولدک تنها دو پولیس و یک غیرنظامی جان باختند و شماری هم زخم برداشته‎اند.

از سوی دیگر، جنرال عبدالرازق به روز دوشنبه در دومین نشست با نظامیان پاکستان، به آنان هشدار داده‎است که اگر گفت‎‎وگو‎ها نتیجه‎ای در پی‎نداشته باشد، مرزبانان افغان ناگزیر خواهند بود که از گزینه‎ی نظامی کار بگیرند.

نبرد میان نیروهای مرزی افغان و نظامیان پاکستان روز جمعه پس از آن آغاز شد که به گفته‎ی پولیس کندهار، نظامیان پاکستانی از بهر راه‎اندازی سرشماری، داخل خاک افغانستان شدند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала