هشدار قاطع دولت سوریه به امریکا

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiهشدار قاطع دولت سوریه به امریکا
هشدار قاطع دولت سوریه به امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجۀ سوریه به ایالات متحدۀ امریکا هشدار می‏دهد که در صورت حمله بر خاک این کشور، ارتش سوریه در برابر هرگونه حملات واشنگتن، پاسخ متقابل خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حکومت سوریه میگوید که خواستار هیچ گونه نیروی خارجی به استثنای نیروهای روس در این کشور نیست.

ولید معلم، وزیرخارجۀ سوریه گفته است که تنها نیروهای روس می‎توانند بر بنیاد توافق انجام شده با حکومت سوریه در این کشور حضور داشته باشند و هرگونه حضور نیروهای خارجی دیگر در سوریه، برای دمشق پذیرفتنی نیست.

حکومت سوریه به مخالفان حکومت هشدار می‎دهد که در صورت نقض آتش بس، آماج قرار خواهند گرفت.

ولید معلم در این باره گفت که حکومت سوریه به تعهداتش بر بنیاد توافق آتش بس در سی‎هم دسمبر سال پارمیلادی پابند است، اما اگر گروهای مخالف این توافق را رعایت نکنند، حکومت سوریه نیز به این توافقنامه پابند نخواهند ماند.

وی می افزاید: "حکومت سوریه توافق انجام شده را از بهر جلوگیر از دامنۀ خونریزی و بهبود زنده‎گی مردم پذیرفته است، امید گروه‏های مخالف بر تعهدات شان بربنیاد این توافقنامه پابند باشند، اما اگر نقضی از سوی گروه‎های مخالف صورت گیرد، ما دست به اقدمات قاطع خواهیم زد."

وی اضافه کرد که حضور نیروهای خارجی بدون توافق حکومت سوریه نقض اشکار تمامیت ارضی خاک سوریه است و بر ایالات متحده امریکا هشدار می‎دهد که ارتش سوریه در برابر هرگونه حملات واشنگتن، پاسخ متقابل خواهند داد.

وی تصریح کرد: "اگر ایالات متحده امریکا بر سوریه حمله کند، ارتش سوریه از مردم و حکومت دفاع خواهند کرد، آنچه اکنون امریکا از گروه‎های دموکرات کُرد حمایت می‎کند، این است که این گروه‎ها در برابر داعش می‎جنگند."

این در حالی‌ست که روسیه، ایران و ترکیه در نشست آستانه دربارۀ ایجاد چهار مرکز امن در خاک سوریه، به توافق رسیدند.

اکنون گزارش‎ها می‎رسانند که این کشورها سربازانشان را از بهر حفاظت از این چهار مرکز بر خاک سوریه خواهند فرستاد، اما حکومت سوریه می‎گوید که این کار برای دمشق پذیرفتنی نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала