ناتو از انگلیس خواستار اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان شد

© REUTERS / Pool/Stefan RousseauПремьер-министр Великобритании Тони Блэр встречает британские войска в порту Умм-Каср на юге Ирака
Премьер-министр Великобритании Тони Блэр встречает британские войска в порту Умм-Каср на юге Ирака - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع انگلیسی روز سه شنبه گزارش دادند که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از دولت انگلیس درخواست کرده است که اعزام نیروهای بیشتری را به افغانستان در دستور کارش قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، درخواست سازمان ناتو از انگلیس برای اعزام شمار بیشتر نیرو به افغانستان طی هفته های اخیر صورت گرفته است.
ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، (ناتو) قرار است روز چهارشنبه آینده در'داونینگ استریت' با 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس دیدار داشته باشد و انتظار می رود که در جریان این دیدار این مساله را مطرح کند.
در حال حاضر شمار نیروهای انگلیسی در افغانستان در حدود 500 نفر است که عمدتا در اطراف کابل مستقر هستند و شمار نیروهای ناتو در این کشور به 13 هزار نفر می رسد. 

Премьер-министр Великобритании Тони Блэр встречает британские войска в порту Умм-Каср на юге Ирака - اسپوتنیک افغانستان
رقابت حضور نظامی در افغانستان/ انگلیس هم شمار نظامیان خود را افزایش می دهد

روزنامه دیلی تلگراف نیز هفته گذشته در گزارشی فاش کرده بود که وزارت دفاع انگلیس ممکن است در چارچوب طرح 'ناتو'، نیروهای بیشتری را به افغانستان اعزام کند. 
دیلی تلگراف در این گزارش بیان داشت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)، درصدد است به منظور کمک به دولت افغانستان برای مقابله با افزایش تهدیدات گروه طالبان، شمار نیروهایش را در این کشور افزایش دهد.
این روزنامه نوشت: انگلیس شمار سربازانش را در افغانستان در چارچوب نیازهای ناتو تنظیم می کند اما تاکنون وزارت دفاع انگلیس درخواست رسمی برای افزایش نیروهایش از سوی این سازمان دریافت نکرده است. 
'ینس استولتنبرگ' دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، (ناتو) اخیرا در گفت وگو با روزنامه آلمانی 'ولت ام سونتاگ' (Welt am Sonntag) گفته بود با توجه به 'چالش های' امنیتی موجود در افغانستان، این سازمان قصد دارد نیروهای خود را در این کشور تقویت کند. 
'ینس استولتنبرگ' در گفت وگو با این روزنامه آلمانی عنوان کرد انتظار می رود ناتو تا ماه ژوئن آینده در خصوص افزایش احتمالی نیروهای خود و همچنین تمدید مدت زمان استقرار آنها که در حال حاضر سالانه تمدید می شود، تصمیم گیری کند. 
به گزارش منابع انگلیسی، افزایش بی ثباتی در افغانستان سبب شده است که دولت 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا نیز درصدد تجدید نظر در راهبردش در این کشور برآید و مقامات می گویند که آنها درصد هستند که نیروهای بیشتری را به افغانستان بفرستند. 
این تصمیم واشنگتن می تواند در جریان حضور دونالد ترامپ در یک نشست امنیتی که قرار است در مقر ناتو در بروکسل در ماه 'می' برگزار شود، اعلام گردد. 
ژنرال 'جان نیکلسون' فرمانده آمریکائی نظامیان ناتو در افغانستان نیز اخیرا برای تغییر وضعیت جنگ خواستار 5 هزار نیروی نظامی جدید در این کشور شده بود. 
مأموریت رزمی نیروهای نظامی انگلیس در افغانستان در ماه دسامبر سال 2014 میلادی پس از 13 سال حضور در این کشور، پایان یافت اما در همان زمان لندن تصمیم گرفت در حدود 450 نظامی‌اش را چارچوب مأموریت آموزشی و پشتیبانی از نیروهای افغان حفظ کند که بعدا 50 نیرو به نیروهای یاد شده افزوده شد. 
براساس گزارش‌های منتشر شده در جریان حضور 13 ساله نیروی نظامی انگلیس در افغانستان، 140 هزار نفر از این نیروها ، در این کشور خدمت کردند که ماحصل آن 453 نفر کشته و 2 هزار و 188 نفر زخمی بود. 
بسیاری از انگلیسی‌ها حضور این نیروها را در افغانستان با توجه به هزینه‌های زیاد صورت گرفته ، فاقد 'دستاوردی ارزنده ' توصیف کرده‌اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала