ترامپ رئیس «اف‌بی‌آی» را اخراج کرد

© REUTERS / Carlo Allegri/File Photoترامپ رئیس «اف‌بی‌آی» را اخراج کرد
ترامپ رئیس «اف‌بی‌آی» را اخراج کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قصر سفید اعلام کرد رئیس‌جمهوری آمریکا، رئیس پولیس فدرال «اف‌بی‌‌آی» را از کار برکنار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه «جیمز کومی» رئیس پولیس فدرال را از سمت خود برکنار کرده است.
قصد سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ در نامه‌ای به جیمز کومی نوشته است که وی توانایی رهبری موثر اف‌بی‌آی را ندارد و یک رهبر تازه نیاز است تا اعتماد عمومی به این نهاد را بازسازی کند.
در بیانیه قصرسفید تصریح شده است که رئیس‌جمهوری آمریکا به توصیه «جیمز سشنز» وزیر عدلیه و «راد روزنتن» معاون لوی سارنوال، جیمز کومی را برکنار کرده است.
دونالد ترامپ در این نامه نوشته است: «به‌رغم این‌که باید تقدیر کنم که 3 بار به طور جداگانه مرا مطلع کردید که (نهاد زیر مجموعه شما) در حال تحقیق از من نیست، اما من با این نظر وزرات عدلیه هم رای هستم که شما توان رهبری موثر این اداره را ندارید.»
دونالد ترامپ می‌بایست رییس تازه‌ای را برای «اف بی‌آی» به سنا معرفی کند.
در همین حال، قصر سفید نسخه‌ای از نامه «راد روزنتن» معاون لوی سارنوال در خصوص دلایل برکناری جیمز کومی را منتشر کرده است.
معاون لوی سارنوال کل نوشته است: «من نمی‌توانم از نحوه ای که مدیر اف‌بی‌آی پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون را مدیریت کرد، دفاع کنم و نمی‌توانم درک کنم چرا حاضر نشد وقتی تقریبا همه می‌گفتند که اشتباه می‌کند، این موضوع را بپذیرد.»
جیمز کومی هفته گذشته با حضور در کمیته قضایی مجلس سنا به پرسش‌ها درخصوص مسائل مختلفی از جمله دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و موضوع تحقیقات از پرونده ایمیل هیلاری کلینتون پرداخت.
کومی از تصمیم سال گذشته خود برای اعلام انجام تحقیقات مجدد از پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون، کاندید حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، دفاع کرد و گفته بود، چنانچه انجام این تحقیقات را به اطلاع عموم نمی‌رساند مرتکب «پنهانکاری» می‌شد.
این در حالی است که دموکرات‌ها می‌گویند که دلیل این اخراج تحقیقات اف‌بی‌آی درباره رابطه ادعا شده میان ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ و روسیه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала