استراتژی جدید ترامپ در نابودی داعش و طالبان در افغانستان

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قصر سفید ادعا کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به همراه رهبران نظامی و تیم امنیت ملی قصر سفید در حال تهیه استراتژی جدیدی برای نابودی داعش و طالبان در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «کاخ سفید» ادعا کرده است که نابودی کامل داعش و طالبان در افغانستان از جمله اهداف مهم و استراتژیک دونالد ترامپ است.
«سین اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در یک نشست مطبوعاتی از استراتژی جدید و جامع کاخ سفید برای نابودی داعش و طالبان در افغانستان خبر داد و اظهار کرد: به عقیده ترامپ، داعش و طالبان خطر جدی برای آمریکا برشمرده می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز داعش و طالبان به عنوان خطری جدی برای آمریکا مطرح هستند، ترامپ و تیمش در کاخ سفید در حال تهیه یک استراتژی جامع برای نابودی این دو گروه هستند.
به گفته سخنگوی کاخ سفید رهبران نظامی و تیم امنیت ملی دولت ترامپ به طور جدی تهیه این استراتژی در کوتاه‌ترین مدت را پیگیری می‌کنند.
این در حالیست که پیش از این نیز واشنگتن خبر از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد یک استراتژی و برنامه جدید در قبال جنگ در افغانستان و نابودی داعش و طالبان خبر داده بود.
برخی کارشناسان می‌گویند افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان بخشی از این استراتژی دولت آمریکا است.
پیش از این مقامات نظامی آمریکایی در افغانستان بارها از دونالد ترامپ درخواست افزایش نظامیان آمریکایی کرده بودند.
به نظر می‌رسد افزایش نیروهای بیشتر در افغانستان از حمایت گسترده نمایندگان کنگره آمریکا برخوردار است.
گفته می‌شود در حال حاضر 14 هزار نیروی نظامی خارجی در افغانستان مستقر هستند که هشت هزار و 400 تا 9 هزار نفر از این نیروها را سربازان آمریکایی تشکیل می‌دهند، اما ارائه آمار دقیق از تعداد سربازان آمریکایی به دلیل گردش مستمر این نیروها امکان‌پذیر نبوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала