در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه اروپا برای دوهفته کاملآ از اساسات دموکراسی چشم پوشی نمود

© Flickr / Paolo VastaФлаги ЕС и Франции под Триумфальной аркой в Париже
Флаги ЕС и Франции под Триумфальной аркой в Париже - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لی پن به مکرون گفت : به هر ترتیب ، اگر من موفق شوم یا تو ، فرانسه را در پنج سال دیگر زن رهبری می کند ، یا من و یا هم خانم مرکل صدراعظم المان

فشرده این برنامه صوتی: مکرون توانست با دیافت % 66 رای آرای مردم راه رابه قصر الیزه برروی خود باز نماید. حال دیده شود ، در انتخابات پارلمانی که یک ماه بعد دایر می گردد و این انتخابات نیزاهمیت بزرگ در سر نوشت قدرت در فرانسه دارد، نمایندگان حزب ملی گرای لی پن می توانند اکثریت کرسی های پارلمان فرانسه را بدست می آورند و درد سر بزرگی برای رهبر جوان فرانسه ایجاد نمایند ؟ قسمی که از قیافه لی پن معلوم میشود ، وی موفقیت مکرون را شکست خود نمی داند ، بلکه با خوشبینی و قاطعیت تمام به طرف انتحابات پارلمانی قدم می گذارد.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه اروپا برای دوهفته کاملآ از اساسات دموکراسی چشم پوشی نموده و با دیده درایی، تمامی ماشین تبلیغاتی خود را به نفع مکرون چالان نمود، زیرا اتحادیه اروپا به این باور بود که موفقیت لی پن زوال این اتحادیه شمرده می شود. فریدریکو مگیرینی وزیر خارجه اتحادیه اروپا که در جریان دور اول انتخابات سفر رسمی به روسیه انجام داد، در مسکو بیان نمود که فرانسه باید با اروپا باقی بماند و بیرق های اتحادیه اروپا با فرانسه باید در پهلوی هم قرار داشته باشد ؛ از صحبت های میگیرینی معلوم شد که اتحادیه اروپا در پروسه انتخابات فر انسه ذیدخل بوده و انتخاب مکرون را انتخاب اروپا اعلان کردند. تمامی مطبوعات ، سیستم اقتصادی اتحادیه اروپا، همه توجه خود را به مکرون مصرف نمودند، چون لی پن وعده نموده که اولین اقدام وی ریفرندوم در مورد خروج فرانسه از این اتحادیه می باشد. بنآ از همه اسباب ایکه بروکسل در دست داشت، بدون شک استفاده کرد، تا مکرون موفقیت را بدست آورد. فرانسوا الاند و ایمنویل مکرون برای اروپا دو طرف یک سکه هستند و با این سکه اروپا به هیچ قیمتی حاضرنبود وداع نماید. با کار سیاسی ایکه رهبران اتحادیه اروپا با رقبای دیگر دور اول اینمویل مکرون یعنی فرانسوا فییون نخست وزیر سابق فرانسوا الاند ، لیدر چپی های رادیکال ژان لیوک میلانشون انجام دادند، توانستند ایشان را به پشتی بانی از مکرون دعوت نمایند و بدین ترتیب لی پن در میدان رقابت کاملآتنها باقی ماند. سوالات زیادی هنور وجود دارد:
آیا مکرون خواهد توانست برای فرانسوی ها ثابت نماید ، فرانسه که وی می خواهد تفاوت بهتر دارد، نسبت به فرانسه ایکه "جبهه ملی" پیش کش می نماید.
آیا پیش گوی های ماری لی پن تا کدام اندازه درست خواهد بود، وی به مردم گفته بود که در صورت موفقیت مکرون شما فرانسوی ها یک دولت بی دفاع ، بی سرحدات، در رقابت جهانی ، مهاجرین بی حد و اندازه را خواهید داشت.

گفتار لی پن در مشاجره مستقیم تلویزونی با مکرون بسیار جالب بود. لی پن به مکرون گفت: به هر ترتیب ، اگر من موفق شوم یا تو ، فرانسه را در پنج سال دیگر زن رهبری می کند ، یا من و یا هم خانم مرکل صدراعظم المان. چون لی پن متیقن است که مکرون کاملا تحت تاثیر انجلا مرکل قرار دارد و هر چه مرکل بگوید، مکرون انجام خواهد داد.نا گفته نماند که این دیدگاه لی پن را بسیاری از ناظرین نیز تایید می کنند.
پدر لی پن بنیادگذار" جبهه ملی" جان ماری لی پن اظهار نمود که یکی از علت های ناکامی دخترش در انتخابات برنامه خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و واحد پولی یورو بود. به نظر وی لی پن باید بیشتر از فرانسه و پرابلم های اش حرف می زد، خاصتا از پرابلم های هجوم مهاجرین و دموگرافی در فرانسه.
واقعآ مردم فرانسه آماده نبودند تا از این شعار های ماری لی پن پشتی بانی نمایند واز واحد پولی یورو دست بکشند. لی پن بعد از انتخابات به این نتیجه رسید که درحزب باید ریفورم صورت گیرد. جبهه ملی به صورت قاطع باید مطابق به خواسته های زمان از نو تشکل یابد. وی گفت که در نظر دارد تا "نیروی جدیدی سیاسی" را ایجاد نماید و لیدر موقت این حزب فیلیپوت ابراز نمود که حزب در آینده نام "جبهه ملی" را تغییر می دهد. حال دیده شود که در مدت زمان بسیار کوتاه تا انتخابات پارلمانی لی پن تا کدام اندازه ای می تواند به باز سازی های بنیادی دست زند ، تا امید از دست رفته ای خود را احیا نماید ، امید تا ختم این دور رادیوی اسپوتنک نیوز به نشرات خود ادامه دهد تادر مورد نتایج انتخابات پارلمانی فرانسه نیز تبصره ای داشته باشیم.

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала