عملیات منصوری طالبان در فصل بهار آغاز شد و در این بهار به حق ملا منصور در افغانستان گوسفند نمی کشند ، بلکه آدم می کشند

© AP Photo / Rahmat GulРаненый в скорой помощи после атаки на Американский университет в Кабуле
Раненый в скорой помощи после атаки на Американский университет в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سال گذشته در عملیات "عمری" به حق ملا عمر نیز طالبان تعدادی زیادی اتباع کشور را قربانی نمودند

 


طالبان برای نیل به این هدف مجموعه‌ای از راهبردها را در نظر گرفته که شامل حملات متعارف، عملیات چریکی، سوءقصد ، ترور و انفجارات است

طالبان نیروی عظیم خود را در مناطق شمال افغانستان متمرکز نموده اند که البته باعث نگرانی کشور های همسایه و روسیه گردیده. طالبان با درک این نگرانی ها به کشور های آسیای مرکزی اطمینان می دهند که هدف شان صرف آزاد سازی کشور شان از دست خارجی ها و حکومت دست نشانده امریکا است و قصد پیشروی خارج از مرز ها را ندارند. البته این اعلامیه طالبان نشان می دهد که ایشان سخت در حراس اند که کشور های منطقه باد درک از عدم مسونیت مرز های کشور های شان، داخل اقدام نشوند و همکاری های خود را با حکومت مرکزی کابل سازمان ندهند، چون اگر چنین همکاری ها صورت گیرد ، نتایج آن برای طالبان بسیار وخیم است، نسبت به همکاری های ناتو و امریکا با دولت افغانستان. از همین سبب طالبان تحت عنوان مبارزه با داعش همواره کوشش می کنند که به کشور های آسیای میانه و روسیه وانمود کنند که برعکس ما به منافع شما عمل می کنیم و در مبارزه با نیرو های داعش در مرز های کشور های شما قرار می گیریم. در حالی که به همگان واضع است که "سگ زرد برادر شغال است".
تصادقی نبود که در این هفته رییس جمهور تاجکستان امام علی رحمان صحبت مهم تلفنی با رییس جمهور اشرف انجام داد ، که هدف از آن بدون شک هماهنکی نظر در مبارزه با شورشیان در شمال افغانستان بود، بدین اساس در آینده نزدیک قرار است تا امامعلی رحمان سفر رسمی به کابل انجام دهد.
تا جای معلوم امام علی رحمان نه تنها مخالف تراکم نفوذ طالبان ، داعش و امثال آن در مرز های کشورش است ، بلکه در مجموع مخالف ایجاد حکومت ناب اسلامی در افغانستان است.چون عواقب اش را برای کشور خود به هیچ وجع مثبت ارزیابی نمی کند. او نه تنها از این ناحیه نگرانی دارد ، بلکه در داخل تاجکستان دربروز هر نوع پدیده های بنیاد گرایی اسلامی شدیدآ واکنش نشان می دهد. اینکه طالبان اعلان نموده اند که تاسیس حکومت اسلامی در افغانستان حق مشروع این گروه است و تا زمان دستیابی به این هدف از جنگ دست نمی‌کشد، به هیچ نوع مورد تایید و رضایت خاطر رهبری تاجکستان قرار نمی گیرد.
طالبان عملیات منصوری خود را اعلان نمودند. طالبان این بار به تعقیب نشر اعلامیه آغاز عملیات منصوری اعلامیه دیگری را پخش نمودند که اگر راست اش را بپرسید به اصطلاح دل بسیاری ها را یخ کرد. این عملیات در حالی آغاز می گردد که رهبر حزب اسلامی به کابل تشریف آورد و طالبان را برادر خواند. اما طالبان در اعلامیه اخیر خود این ندای حکمتیار را به صورت سریع رد نموده و عمل بزدلانه و ریا کارانه خواند.
در مورد محترم وحید مژده دعوت نمودیم تا دیدگاه خود را بیان دارند. در ذیل کلیک کنید و بشنوید:

این طالبان اصلآ هیچ حیا ندارند ، هیچ عقل سلیم نمی تواند این برادر کشی های شانرا درک نماید. سالهاست که ما می شنویم که در کندوز گاهی خانشین ، گاهی «قلعه‌زال» ، ولسوالی خان آباد وگاهی هم تمامی این ولایت بدست شان سقوط نمود، اما دیری نمی گذرد که دوباره از دست شان آزاد می گردد. ایشان کاملا می دانند که قادر نیستند تا حتا یک ولایت را در یک هفته ای تحت تصرف خود داشته باشند ، چه خاصا که تمامی کشور را برای ایجاددولت ناب اسلامی. بنآ این ادم کشی تا چه زمانی ؟
اگر به ضم آنها این دولت دست نشانده امریکا است، اما امروز یک نیروی کاملآ بیگانه به نام داعش به کشور شان در حال پیشروی است. نیروی کاملآ جلاد صفت ایکه به جان و ناموس کسی رحم نمی کند. حتا در سوریه امروز نیرو های در گیر با بشر اسد که نفرت بیش از حد از حکومت مرکزی در سوریه دارند، اما در آستانه پایتخت قزاقستان روی میز مذاکره می نشینند و به موافقت های در زمینه مبارزه مشترک شان با همین نیرو های درنده داعش و جبهه النصر می رسند ، امامرغ طالبان یک لنگ دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала