کاخ سفید: ترامپ درمورد افزایش سربازان امریکایی در افغانستان تصمیم نگرفته است

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisکاخ سفید: ترامپ درمورد افزایش سربازان امریکایی در افغانستان تصمیم نگرفته است
کاخ سفید: ترامپ درمورد افزایش سربازان امریکایی در افغانستان تصمیم نگرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید گزارش‌ها مبنی بر اعزام سربازان بیشتر امریکایی را به افغانستان رد کرد و گفت، دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا تابه حال در مورد فرستادن عساکر بیش‌تر به آن کشور تصمیم نگرفته‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، این درحالی‌ست که روز گذشته‌ گزارش‌های در رسانه‌ها به نشر رسیدکه گفته‌ شده بود، دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا، قصد دارد ۳۰۰۰ الی ۵۰۰۰ نیروهای امریکایی را در افغانستان اعزام کند.

شان اسپایسر، سخن‌گوی کاخ سفید این گزارش‌ها رد کرده و می‌گوید مشاوران آقای ترمپ هم بعد از سفر از افغانستان چنین پیش‌نهادی نداشته اند.

سخن‌گوی کاخ سفید دربارۀ فرستادن سربازان امریکایی به افغانستان گفته‌است که  واشنگتن ماموریت و استراتیژی خود را در افغانستان بررسی می‌کند نه فرستادن نیرو و پول را.

او هم‌چنان گفته‌است که رییس جمهور ترمپ در حال حاضر بالای این فکر می‌کند که چه‌گونه ما بتوانیم تهدید را از بین ببریم و چه‌گونه امریکا در جنگ پیروز می‌شود.

بر علاوۀ سخن‌گوی کاخ سفید امریکا، بسیاری از مقام‌های نظامی آن کشور نیز تاکید کرده‌اند که  ترمپ درمورد اعزام نیروهای بیش‌تر در افغانستان تصمیم نگرفته‌است.

مقام‌های بلند رتبۀ نظامی امریکا گفته‌اند، در صورتی‌که توافق بر اعزام نیروهای بیش‌تر در افغانستان گردد در جمع سربازان ناتو خواهد پیوستند.

گفتنی‌‌ست که در حال در حدود بیش‌تر ۱۴ هزارنیروهای امریکایی و سربازان ناتو در افغانستان حضور دارند که نقشی آموزش و مشورت‌دهی را دارند.

این گفته‌های مقام‌های امریکایی در حالی مطرح می‌شود که رییس جمهور ترمپ گفته بود که سیاست دولت‌اش را در قبال افغانستان، در آیندۀ واضع خواهد ساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала