سیاست‌های حذفی اشرف غنی مرزبندی‌های را قومی را پر رنگ کرده است

© REUTERS / Omar Sobhaniاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر داخله سابق افغانستان اعلام کرد یکه تازی حکومت وحدت ملی و نادیده گرفتن رهبران جهادی و سایر احزاب سیاسی، بحران افغانستان را تشدید کرده است و ضعف مقامات دولتی از عوامل حضور نظامیان خارجی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «عمر داودزی» وزیر کشور سابق و از اعضای برجسته شورای «حراست و ثبات» افغانستان با انتقاد از حکومت وحدت ملی اظهار داشت: رهبران جهادی و سران سیاسی این کشور پیش از این نیز به حکومت وحدت ملی فرصت داده بود، اما آنها از این فرصت استفاده نکردند.
وی با انتقاد از سیاست‌های حذفی اشرف غنی افزود در دوران حامد کرزی تبعیض قومیتی کمرنگ بود، اما با گذشت تنها دو سال و نیم از عمر حکومت وحدت ملی، بار دیگر شاهد پر رنگ شدن دوباره مرزبندی‌های قومی در افغانستان هستیم.
داودزی با انتقاد از افزایش نظامیان خارجی در افغانستان این پرسش را مطرح کرد که با وجود انتقال مسئولیت‌های امنیتی به نظامیان افغان، چرا حکومت وحدت ملی بار دیگر از نیاز افغانستان به سربازان آمریکایی خبر داده‌ است؟
وزیر کشور سابق افغانستان ادامه داد اگر چه حکومت وحدت ملی دلایل عمده‌ بحران جاری در این کشور را مداخلات کشورهای همسایه و حمایت برخی از قدرت‌ها از مخالفان مسلح توجیه می‌کند، اما نباید نادیده گرفت که ضعف رهبری در حکومت وحدت ملی نیز یکی از عوامل عمده مشکلات فعلیدر افغانستان است.
وی گفت بخشی از بحران‌ ناامنی در افغانستان ناشی از تقسیم کرسی‌های مهم در نهادهای امنیتی بر اساس قومیت و سیاسی کردن نیروهای امنیتی افغان صورت گرفته است.
این در حالی است که «صبغت‌الله مجددی» از رهبران جهادی تاثیر گذار در شورای عالی احزاب جهادی و ملی افغانستان نیز با انتقاد شدید از سیاست حذفی و دامن زدن به اختلافات قومی به رهبران حکومت وحدت ملی هشدار داد که اگر رهبران جهادی از مردم بخواهند، حکومت وحدت ملی توسط مردم سقوط خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала