چهار طالب پاکستانی در پشاور اعدام شدند

© Fotolia / Anton Skopinچهار طالب پاکستانی در پشاور اعدام شدند
چهار طالب پاکستانی در پشاور اعدام شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری در پاکستان گزارش داده اند که این افراد از جمله اعضای طالبان پاکستانی بودند که در حملات تروریستی در این کشور دست داشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، این افراد امروز پنجشنبه (۲۱ ثور) پس از طی محاکمه چندین ماهه در محکمه نظامی اردوی پاکستان، محکوم به مرگ شده و در پشاور به دار آویخته شدند.
مرکز معلوماتی ارتش پاکستان گفته است که این افراد در حملاتی از جمله بمب گذاری در شهر پشاور و سایر نقاط ایالت خیبرپشتونخواه، ترور افسران پولیس، کشتار مردم عادی از جمله شیعیان، حمله به مراکز نظامی اردو و چندین اتهام دیگر دست داشتند.
قبل از حمله خونین طالبان به مکتب نظامی شهر پشاور در سال ۲۰۱۴ که منجر به کشته شدن دهها دانش آموز، افسران بلندپایه نظامی و خدمه این مرکز آموزشی گردید؛ حکم اعدام که در این کشور لغو شده بود، اما به دستور نخست وزیر پاکستان دوباره احیا شده و از آن زمان تاکنون نزدیک به ۳۰۰ نفر از اعضای طالبان به دار آویخته شدند.
در آخرین اعدامی که در این کشور صورت گرفت؛ کمتر از یک ماه پیش ۳۰ عضو گروه طالبان اعدام شدند. دو هفته پیش نیز ۵ نفر با چنین سرنوشتی رو به رو گردیدند.
تعداد دقیق کسانی که از زمان جاری شدن حکم اعدام در این کشور مرده اند مشخص نیست؛ اما دست کم نام ۳۰۰ نفر در فهرست اعدام شده گان قرار دارد.
محکمه نظامی اردوی پاکستان که از سال ۲۰۱۴ تاکنون آغاز به فعالیت کرده و هدف اصلی آن تسریع در روند صدور حکم و اعدام چهره های مهم طالبان در این کشور است؛ قرار بود دو سال این فعالیت را پی بگیرد اما چند ماه پیش ادامه کار آن دوباره تمدید شد.
پاکستان از جمله کشورهای تروریست پرور در سطح جهان محسوب می شود که در بخشی از موارد این افراد به اهداف مشخصی در خود این کشور هم رحم نمی کنند. افغانستان برای این ادعای خود، دلایل مشخصی ارائه کرده اما جامعه جهانی تاکنون به این مساله جهت فشار به دولت پاکستان توجهی نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала