صدراعظم فرانسه از مقامش استعفا کرد

© AFP 2023 / Thomas Samsonصدراعظم فرانسه از مقامش استعفا کرد
صدراعظم فرانسه از مقامش استعفا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که تنها سه روز به انتقال قدرت در فرانسه از رئیس جمهوری کنونی به رییس جمهور منتخب زمان باقی مانده است، صدراعظم فرانسه ازسمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی فرانس-24 خبر استعفای برنارد کازنو صدراعظم سوسیالیست و انحلال کابینه دولت را اعلام کرده است. برنارد کازنو با این اقدام، راه را برای انتخاب اعضای کابینه دولت جدید توسط امانوئل مکرون هموار ساخت. 
وی دقایقی پیش استعفانامه خود را تقدیم فرانسو اولاند کرد.
همچنین فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه اطمینان داد همه تلاش خود را به کار می گیرد تا انتقال قدرت به رییس جمهور منتخب در فضایی کاملاً آرام و به دور از تنش صورت گیرد.
اولاند گفت: "موفقیت کشورم را می خواهم. امیدوارم امانوئل مکرون بتواند در دوره ریاست جمهوری خود موفق باشد". 
لوران فابیوس رئیس شورای قانون اساسی فرانسه امروز بطور رسمی اعلام کرد امانوئل مکرون رییس جمهور منتخب فرانسه برای یک دوره پنج ساله است.
رئیس شورای قانون اساسی فرانسه در این باره گفت: "با توجه به آنکه امانوئل مکرون در انتخابات هفتم ماه می توانست اکثریت مطلق آرا را از آن خود کند، شورای قانون اساسی فرانسه امروز، وی را به عنوان رییس جمهور منتخب فرانسه اعلام می کند".
وظایف ریاست جمهوری فرانسوا اولاند در ساعت 24 ، 14 ماه می سال 2017 به پایان می رسد و امانوئل مکرون مستاجر جدید کاخ الیزه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала