سازمان ملل جنرال رازق را به ارتکاب شکنجه و نقض حقوق بشر متهم کرد

عضو شوید
پس از آنکه کمیته ضدشکنجه سازمان ملل، جنرال «رازق» فرمانده نیروهای مرزی و رئیس پلیس قندهار را به ارتکاب شکنجه و نقض حقوق بشر متهم کرد، وی این گزارش را رد کرده و آن را سفارش سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به نقل از «خبریال»، جنرال «رازق» فرمانده نیروهای مرزی و رئیس پلیس قندهار در نشست خبری گزارش کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل را به شدت رد کرد.
وی مدعی شد که این گزارش براساس خواسته و همکاری سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان علیه وی از سوی این کمیته تهیه شده است، زیرا سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان برای بدنام کردن شخصیت‌هایی که بر ضدپاکستان فعالیت می‌کنند، تلاش دارد.
جنرال رازق گفت که در این رابطه مدارک و شواهدی دارد که نشان دهنده دست داشتن سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان در کمیسیون حقوق بشر است و این مدارک و شواهد را به رئیس جمهور نیز ارائه می‌کند.
وی افزود: ممکن است نیروهای امنیتی افغان در میدان جنگ دچار اشتباه شده باشند، اما جان سربازان افغان را مهم‌تر از مخالفان مسلح می‌دانم.
فرمانده قندهار در این مورد گفت: به منظور تحقق اصلاحات در بخش امنیتی در یک سال گذشته بیش از 200 مقام امنیتی را از فرماندهی شهرستان‌ها و حوزه‌های امنیتی برکنار کرده‌ام.
در گزارشی که روز گذشته منتشر شده‌ «ینس‌مودویگ» رئیس کمیته ضدشکنجه سازمان ملل ژنرال رازق را متهم به قتل‌های بدون محاکمه و شکنجه کرده است.
«نجیب‌الله آزاد» معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به گزارش کمیته ضدشکنجه سازمان ملل اعلام کرد که اشرف غنی دستور بررسی به این موضوع را داده‌ است.
وی افزود: براساس فرمان رئیس جمهور تا هفته آینده شکایات مردمی و اتهاماتی که به مقامات ارشد دولتی در این رابطه صورت گفته باشد مورد بررسی جدی قرار می‌گیرد که در صورت اثبات اعمال غیرقانونی به نهادهای قضایی و عدلی معرفی خواهند شد.
در حالی جنرال رازق مدعی همکاری سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان در تهیه گزارش سازمان حقوق بشر می‌شود که نیروهای تحت فرماندهی وی هفته گذشته دست‌کم 11 ساعت متواتر با نیروهای ارتش پاکستان پس از تخطی احتمالی مرزی درگیر شدند که تلفات بسیاری را بر نیروهای این کشور وارد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала