شرایط اعزام ناظرین به سوریه

© REUTERS / Remo CasilliМинистр иностранных дел России Сергей Лавров
Министр иностранных дел России Сергей Лавров - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه شرایط اعزام ناظرین به سوریه را اعلام کرد

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو با بعضی از کشورها درمورد اعزام ناظرین به مناطق کاهش تنش در سوریه تماس هایی برقرار می کند، مشروط بر آنکه دولت سوریه با استقرار آنها موافقت کند.

اسپوتنیک به نقل از العلم، به نوشته شبکه "شام تایمز" سوری، سرگئی لاوروف در حاشیه نشست شورای قطب شمال در الاسکا تاکید کرد که در سفر به واشنگتن در دهم ماه می سال جاری با رکس تیلرسون همتای امریکایی اش و دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا درباره احتمال استقرار ناظرین امریکایی در سوریه بحث نکرده است. اما اظهار داشته است که از مشارکت امریکا در کاهش تنش در سوریه استقبال می کند به ویژه اینکه ترامپ شخصا از ضرورت ایجاد مناطق امنی در سوریه برای مردم آن کشور سخن گفته است.

وی در ادامه افزود: فعلاً تماس هایی با کشورهایی که احتمالا در روند نظارت بر آتش بس در مناطق کاهش تنش شرکت خواهند داشت در جریان است و امیداوریم بتوانیم پس از مدتی این موضوع را به طور دقیقتر با شرکای ما مورد بررسی قرار دهیم.

لاوروف بار دیگر یادآوری کرد: تفواهمنامه امضا شده در آستانه درباره مناطق کاهش تنش اجازه می دهند تا ناظرین از کشورهای دیگر برای فعالیت در این مناطق شرکت کنند و این امر باید با هماهنگی تمام کشورهای ذیدخل و با تأیید دولت سوریه انجام گیرد.

وزیر امور خارجه روسیه پیشبینی کرد کشورهای ضامن آتش بس در سوریه — روسیه، ترکیه و ایران — درجریان 10 تا 12 روز آینده نشستی در سطح کارشناسان برگزار خواهد شد که هدف از آن انجام هماهنگی درباره کلیه جزئیات مربوط به کارکرد این مناطق از جمله ایجاد دیوارهای امن در اطراف آنها و استقرار پست های نظارت و بازرسی توسط این سه کشور با هدف نظارت بر آتش بس و همچنین ایجاد شیوه برای پاسخ گویی به نقض آتش بس براساس یادداشت امضا شده توسط کشورهای ضامن آتش بس خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала