نائب رئیس پارلمان اروپا: مرز دیورند برای حل بحران تروریسم باید بازبینی شود

© AP Photo / K.M. Chaudaryموترهای بابری اکمالاتی ناتو از طریق دهلیز زمینی پاکستان یک بار دیگر وارد تورخم شدند
موترهای بابری اکمالاتی ناتو از طریق دهلیز زمینی پاکستان یک بار دیگر وارد تورخم شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نائب رئیس پارلمان اروپا گفت:‌ برای از بین بردن تروریسم زمان آن فرارسیده که اشتباه تاریخی در درست کردن خط دیورند جبران و بازبینی کاملی در این راستا براساس واقعیت‌های تاریخی انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ریچارد چارنسکی نائب رئیس پارلمان اروپا با بیان اینکه مرز پاکستان و افغانستان به مکانی برای تروریسم جهانی تبدیل شده، گفت: نیاز است تا اروپا و آمریکا سیاست خود را در افغانستان برای تحقق یک صلح بادوام تغییر دهند.

لیوال: پاکستان در امتداد خط دیورند وضعیت جنگی را به وجود آورده‌است - اسپوتنیک افغانستان
لیوال: پاکستان در امتداد خط دیورند وضعیت جنگی را به وجود آورده‌است

چارنسکی گفت: پاکستان برای اینکه بتواند به کنترل خود بر مرز دیورند احاطه داشته باشد، به دخالت و بی‌ثباتی در این منطقه ادامه خواهد داد.

نائب رئیس پارلمان اروپا افزود: نیاز است تا کشورهای غربی سیاست خود در قبال این مرز را رها کرده و مرزبندی در این منطقه را براساس تاریخ  و واقعیت‌ها احیا کنند و بلوچ‌ها و قبایل پشتون که به زور از این منطقه اخراج شدند؛ مجددا به منطقه و تحت حکومت افغانستان بازگرداننده شوند.

به نوشته بیزینس‌استاندارد؛ چارنسکی در ادامه با بیان اینکه حملات 11 سپتمبر زنگ خطری برای کشورهای غرب برای تجدید نظر سیاست خود در این منطقه بود؛ گفت: کشورهای غربی بجای گوش دادن به این زنگ خطر سربازان خود را به منطقه اعزام و اجازه دادند که ریشه‌های مشکل تقویت شود.

وی گفت: از سال 2001 بسیاری از سربازان در افغانستان جان خود را از دست داده‌اند و این کشتار  ادامه خواهد یافت؛ بنابراین الان زمان آن فرارسیده که اشتباه تاریخی در درست کردن خط دیورند جبران و باز بینی کاملی در این راستا براساس واقعیتهای تاریخی انجام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала