شاهراه زیباک متصل با مرز پاکستان در دست طالبان قرار دارد

© Photo / وزارت دفاعشاهراه زیباک متصل با مرز پاکستان در دست طالبان قرار دارد
شاهراه زیباک متصل با مرز پاکستان در دست طالبان قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی از پاکسازی کامل ولسوالی زیباک ولایت بدخشان به دست نیروهای امنیتی و کمک خیزش های مردمی خبر می دهد. فرماندهی پولیس بدخشان می گوید که خیزش های مردمی برای پس گیری این ولسوالی، نقش خوبی را بازی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای آفغان(آوا)، "محمد رادمنش" معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی به خبرنگار آوا گفت: ولسوالی زیباک ولایت بدخشان از وجود مخالفین مسلح دولت کاملا پاکسازی شده و طالبان به منطقه مرزی که بدخشان را با پاکستان منتصل می کند، فرار کرده اند. 
رامنش افزود: عملیات پاکسازی در مناطق مرزی ولسوالی زیباک با پاکستان نیز آغاز شده است. 
به گفته وی، امنیت در ولسوالی های اشکاشم و یمگان هم رو به بهبود است و روز گذشته یک سرک را به طول ۱۰۸ کیلومتر با حضورداشت داکتر عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افتتاح کردیم. 
معاون سخنگوی وزارت دفاع افزود: "ما ولسوالی های اشکاشم، یمگان و زیباک را طوری پاکسازی می کنیم که هیچ یک از مخالفین جرأت آمدن به این ولسوالی ها را نداشته باشد. اکنون امنیت در ولسوالی های اشکاشم، بهارک و زیباک تأمین است و هیچ جایی تشویش برای مردم نیست، آن ها می توانند به راحتی در این ولسوالی ها رفت و آمد کنند". 
وی خاطرنشان کرد، در عملیاتی که در ولسوالی زیباک راه اندازی شده، تمامی تجهیزات مخالفان به دست نیروهای امنیتی افتاده و ۸۶ نفر از آنها کشته شده است. 
در همین حال جاوید مجددی، عضو شورای ولایتی ولایت بدخشان به خبرنگار آوا گفت که حکومت پس از سر و صداهای بسیار مردم، وکلای شورای ولایتی و نمایندگان مردم بدخشان در مجلس، به این ولایت توجه کرد و خوشبختانه دو روز می شود که ولسوالی زیباک از وجود مخالفین پاکسازی شده است. 
او اشاره کرد: در سفری که داکتر عبدالله، رئیس اجرایی حکومت به بدخشان داشت، ما تقاضا کردیم که تنها به ولسوالی زیباک اکتفا نشود و ولسوالی های یمگان و وردوج که در کنترول کامل مخالفین قرار دارد هم تصفیه گردند. 
به گفته مجددی، "اگر اینها عملیات شان را ادامه بدهند، مردم نیز همکار هستند، اما اگر عملیات شان را تنها در همین زیباک بسنده دانستند، بعد ما شاهد سقوط ولسوالی های دیگر در این ولایت خواهیم بود". 
این عضو شورای ولایتی بدخشان در ادامه خاطرنشان کرد: "مسیر شاهراهی که زیباک را به توپ خانه وصل می کند، در دست مخالفین قرار دارد، در منطقه منجان نیز شخصی به نام جمعه خان حضور دارد که به صورت آزاد از منجان به توپ خانه و همانطور به مرزهای پاکستان سفر می کند و حکومت باید در این رابطه فکری کند، چون اکثریت تجهیزات طالبان از همین مرزهای پاکستان که با بدخشان وصل است، وارد این ولایت می شود". 
از سوی دیگر، سید احمد سادات، آمر مطبوعات فرماندهی پولیس بدخشان به خبرنگار آوا بیان کرد: ولسوالی زیباک کاملا از وجود مخالفان پاکسازی شده و این کار توسط نیروهای قطعات کماندوی اردوی ملی و خیزش های مردمی صورت گرفته است. 
به گفته سادات، در این علمیات خیزش های مردمی نقش خوبی را بازی کردند و با بودن آنها در این ولسوالی، نیروهای امنیتی هم با توانی که داشتند، زیباک را به تصرف خودشان درآوردند. 
او اشاره کرد: "مرز توپ خانه کاملا بسته است و نیروهای سرحدی به دو دسته تقسیم شده اند که یکی نگهداری این مرز را بر عهده دارند و دیگری حملات شان را بالای مخالفین که در آن منطقه پناه بردند، آغاز کرده است". 
آمر مطبوعات فرماندهی پولیس بدخشان تصریح کرد: آمدن داکتر عبدالله به بدخشان به مردم برای مردم امید بخشیده و همچنان آقای عبدالله سرک بهارک ـ اشکاشم را به طول ۱۰۸ کیلومتر افتتاح نمود و این کارشان باعث خوشنودی مردم شده است. 
او ادامه داد: در شرایط کنونی در ولسوالی اشکاشم جنگ خاموش شده است، در زیباک و اشکاشم امنیت به صورت کامل تأمین است و تنها در بعضی قسمت های ولسوالی یمگان، مخالفین وجود دارند که آن ها هم با عملیاتی که در آن ولسوالی به راه انداخته می شود، از بین خواهند رفتند. 
ولسوالی زیباک روز جمعه گذشته و بعد از ۱۵ روز در دست طالبان، دوباره به تصرف نیروهای امنیتی درآمده است. مردم این ولسوالی می گویند که نیروهای امنیتی باید عملیات شان را ادامه بدهند تا شاهد سقوط دوباره این ولسوالی نباشیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала