آگاهان: رییس جمهور بخاطر رهبری شوراهای مختلف به کارهای اصلی اش نمی‌رسد

© AP Photo / Massoud Hossainiآگاهان: رییس جمهور بخاطر رهبری شوراهای مختلف به کارهای اصلی اش نمی‌رسد
آگاهان: رییس جمهور بخاطر رهبری شوراهای مختلف به کارهای اصلی اش نمی‌رسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از آگاهان از سرپرستی شوراهای مختلف از سوی رییس جمهور غنی سخت انتقاد کرده و میگویند، که وی بخاطر رهبری شوراها به کارهای اصلی اش رسیدگی نمیتواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، برخی آگاهان باور دارند که رییس جمهور غنی خود را مشغول کارهای خُرد و کوچک شوراها ساخته و از کارهای کلان حکومت داری به دور مانده است.

عبدالقادر جیلانی، سخنگوی پیشین وزارت مالیه میگوید: "این کار کاملا اشتباه است که رییس جمهور رهبری تمام شوراها را به دوش گرفته است، زیرا وی از کارهای مهم حکومت داری به دور مانده است".

در همین حال کاخ ریاست جمهوری میگوید که رییس جمهور برای پیشبرد مسلکی کارها، شوراها را تشکیل داده است.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری میگوید: "آقای غنی کارهای حکومت را از طریق همین شوراها پیش میبرد، این کار بخاطر انجام مسلکی وظایف انجام شده است".

همزمان با این، برخی آگاهان انتقاد میکنند، که بخاطر مشغولیت رییس جمهور در کارهای شوراها و کمیسیون ها، دست کم ۲۳۰۰ پروژه از سوی کمیسیون تدارکات به حال تعلیق مانده است.

از سوی هم کمیسیون تدارکات تعلیق این شمار پروژه ها را رد میکند و میگوید که تنها ۳۵۰ پروژه هنوز از سوی این نهاد منظور نشده است.

اجمل کاکر، مشاور مطبوعاتی کمیسیون تدارکات ملی میگوید: "تنها ۳۰ پروژه از سوی ما منظور نشده است، دست کم ۳۲۰ پروژۀ دیگر از سوی وزارت خانه های مربوط در جریان طی مراحل است".

به گفتۀ کمیسیون تداکارت، این نهاد طی ۲ سال گذشته در جریان منظوری قراردادها بیش از ۱۹ میلیارد افغانی را صرفه جویی کرده و جلو فسادهای بزرگ را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала