مجلس سنا: گزارش سازمان ملل در بارۀ جنرال رازق پرسش برانگیز است

© AP Photo / Rahmat Gulمجلس سنا: گزارش سازمان ملل در بارۀ جنرال رازق پرسش برانگیز است
مجلس سنا: گزارش سازمان ملل در بارۀ جنرال رازق پرسش برانگیز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آنکه حکومت افغانستان گزارش کمیته‎ی ضد شکنجه‎ی سازمان ملل در بارۀ جنرال رازق را بی‎بنیاد خواند، مجلس سنا امروز این گزارش را غرض آلود و پرسش بر انگیز عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شماری از اعضای مجلس سنا در نشست روز یک‎شنبه (۲۳ ثور) این مجلس، گزارش کمیته‎ی ضد شکنجه‏‌ی سازمان ملل را که در آن جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس کندهار به شکنجه زندانیان متهم شده است، پرسش برانگیز دانستند.
این سناتوران، فرمانده پولیس کندهار را وطن دوست و قهرمان خطاب می‏‌کنند و از حکومت می‎خواهند که در این زمینه بررسی همه جانبه‎ای را انجام دهد.
محمد علم ایزدیار، معاون نخست مجلس سنا دراین باره گفت: «کمیسیون‏‎های حقوق بشر بین المللی از تمام زندان‎های افغانستان که در زیر کنترول دولت افغانستان قرار دارند، نظارت می‏کنند این‎ها دیدن می‎کنند، چرا به یک باره‎گی بدون ازین که در موقع‎اش این صدا را بلند می‎کردند، به یک باره‏گی گزارش چند سال میدهند، به این اساس از دید من این گزارش دارای تردید است دارای شک است.»
کمیته‌‏ی ضد شکنجه‎ی سازمان ملل متحد، در گزارشی گفته است که جنرال رازق فرمانده پولیس ولایت کندهار با تکان برقی، عقیم کردن و وارد کردن آب درمعده، زندانیان را شکنجه می‎کند.
اما شماری از اعضای مجلس سنا، این گزارش را نادرست می‎دانند و تاکید می ورزند که دست‎هایی از بیرون کشور برای بد نام کردن فرمانده پولیس کندهار تلاش می‏کنند.
رحمت الله اچکزی، افزود: «مطلقن مطلقن، این گزارش توسط آی‎اس‎آی پاکستان و استخبارات همسایه، ایجاد شده است.»
کلالی اکبری نیز بیان داشت: « این دشمنان افغانستان، امروز هم به نفع دشمن کار می‏کنند و شخصیت‏های دلیر و شخصیت‎های مبارز و شخصیت‎های صادق افغانستان را دسیسه و توطیه را به‎را می‏اندازند؛ مثل جنرال صاحب رازق و غیره را.»
فرمانده پولیس کندهار در حالیکه این گزارش را رد می‏کند، تاکید می ورزد که در افغانستان نهادهای عدلی و قضایی وجود دارند و این گزارش غیرمعیاری آماده شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала