بازداشت عامل و طراح قتل رییس شورای علمای پروان

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر بازداشت عامل و طراح قتل رییس شورای علمای پروان
بازداشت عامل و طراح قتل رییس شورای علمای پروان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست عمومی امنیت ملی خبرداده است که عامل قتل رییس شورای علمای پروان را که هفته گذشته در حادثه انفجار ماین کشته شد، بازداشت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازاژانس جمهور؛ ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان امروز دوشنبه (۲۵ ثور) با نشرخبرنامه ای گفته است که ماموران این اداره؛ نصیر احمد فرزند محمد رحیم را که به تاریخ ۱۹ثور ۱۳۹۶ خورشیدی رییس شورای علمای ولایت پروان را در هنگام تدریس به قتل رسانده بود، بازداشت کرده اند.
ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان درباره تاریخ و مکان دستگیری این فرد معلوماتی نداده است اما تاکید کرده است که این تروریست قصد ترور چند عالم دینی دیگر در کشور را نیز داشت.
امنیت ملی افغانستان گفته است که این تروریست دو سال قبل توسط قاری محبوب در صف گروه تروریستی طالبان ولایت پروان موظف شده بود تا یک تعداد از علما و بزرگان قومی را ترور کند.
منبع افزوده است:" این تروریست که ماین گذاری دارالعلوم پروان را که باعث قتل مولوی عبدالرحیم‌شاه آغا رئیس شورای علما و مجروح شدن شش تن از حافظان قرآن‌کریم گردید، طراحی کرده بود".
ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان تاکید کرده است که نصیر احمد با گروهش در تلاش بود تا دیگر علما و بزرگان را ترور کنند که خوشبختانه بازداشت شده است.
گفتنی است که رییس شورای علمای ولایت پروان در انفجاری در دارالعلوم شهر چاریکار مرکز پروان زمانی که مشغول تدریس علوم دینی بود به تاریخ ۱۹ ثور کشته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала