پوتین: موضوع مذاکره با ترامپ را من تعیین می‌کنم

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: موضوع مذاکره با ترامپ را من تعیین می‌کنم
پوتین: موضوع مذاکره با ترامپ را من تعیین می‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور روسیه پس از حضور در نشست جاده ابریشم در پکن در کنفرانس خبری خود به سوالاتی درباره شرایط داخلی آمریکا،‌ کره شمالی، سوریه و نحوه همکاری با چین در ابتکارعمل راه ابریشم پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از حضور در نشست یک کمربند، یک جاده در پکن در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوالی درباره شرایط سیاسی داخلی آمریکا بیان کرد: درگیری سیاسی داخلی در آمریکا به طور قطع در سیاست‌ها و اقتصاد جهان نگرانی ایجاد کرده است.
پوتین با این حال این درگیری‌ها را مساله‌ای داخلی توصیف کرد.
وی در ادامه اظهاراتش بر ضرورت مذاکره با کره شمالی تاکید و ضمن محکوم کردن آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خاطر نشان کرد: ما باید دست از تحریک کردن پیونگ یانگ برداریم و به مذاکره با آن برگردیم. آیا مذاکره با کره شمالی ممکن است؟ بله.
رئیس‌جمهور روسیه همچنین با اشاره به سخنان اخیر وزیر دفاع کشورش اطمینان داد که هیچ خطری در حال حاضر از ناحیه کره شمالی، روسیه را تهدید نمی‌کند اما به هر حال افزایش تنش‌ها به هیچ وجه مساله خوبی نیست.
مرد اول کرملین سپس به مثلث سوریه، ترکیه، روسیه بازگشت و درباره احتمال بروز تنش میان آنکارا و مسکو به دلیل اختلافات در سوریه توضیح داد: ما درباره این مسائل با رئیس‌جمهور ترکیه صحبت کرده‌ایم. مساله این است که ما به کردها سلاح نمی‌دهیم اما این حق را داریم تا از آنها حمایت کنیم. در مجموع ما در روابط خود با ترکیه جای هیچ نگرانی نمی‌بینیم چراکه به صورت مداوم با آنها در تماس هستیم.
پوتین سپس به تنش‌های اخیر در روابط میان ترکیه و آمریکا اشاره و عنوان کرد: فعلا گزارش‌ها حاکی از آن است که واشنگتن تلاش دارد به کردها در سوریه سلاح دهد. با این حال اما من امیدوارم هر اتفاقی که در سوریه رخ می‌دهد در جهت حمایت از حفظ آتش‌بس، آشتی ملی و آغاز روند سیاسی در این کشور باشد. اگر مسیری که ما در پیش داریم چنین چیزی را تضمین می‌کند پس ما در راه درست قرار داریم.
وی با این حال ادامه داد: اما روشن است که رسیدن به این اهداف بدون آتش‌بس ممکن نیست. خوشبختانه در آستانه ما با دولت سوریه درباره مرزهای تنش‌ها و مناطق امن و اینکه چه کسانی چه نقاطی را تحت کنترل بگیرند، صحبت کردیم که فعلا زمان علنی کردن آن فرا نرسیده است.
در ادامه این کنفرانس خبری رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوالی درباره حملات سایبری اخیر علیه این کشور و همچنین آمریکا تشریح کرد: تاکنون در حملات سایبری ما در حوزه‌های بانکی و بهداشتی هیچ آسیبی را متحمل نشدیم اما به هر حال این حملات اقداماتی هشدارآمیز هستند که نشان می‌دهد شرایط اصلا خوب نیست. درخصوص حملات سایبری علیه آمریکا نیز همانطور که مدیرعامل شرکت مایکروسافت اظهار کرد: روسیه هیچ ارتباطی با این مساله ندارد. بهتر است واقع‌بین باشیم و در زمان وقوع مشکلات انگشت اتهام را به سمت بی‌گناهان نگیریم.
پوتین همچنین مدعی شد که پیش از این از طرف آمریکایی خود خواسته بود تا با امضای توافق سایبری در زمان وقوع چنین رخدادهایی تنش‌ها را به حداقل برسانند که طرف آمریکایی این پیشنهاد را قبول نکرده است.
وی در سوال دیگری درباره اینکه دیدار احتمالی خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را چگونه پیش‌بینی می‌کند، پاسخ داد: ابتدا باید قصد و قراری برای دیدار با ترامپ وجود داشته باشد اما به طور قطع بنا بر شرایط موجود لحن و فضای این مذاکرات را من تعیین خواهم کرد.
پوتین همچنین درباره همکاری با چین درخصوص پروژه راه ابریشم در واکنش به نگرانی برخی نسبت به مناسب نبودن چنین همکاری با چین توضیح داد: روسیه کشوری نیست که از هرچیزی بترسد. در این همکاری نیز ما تمام تصمیمات را به صورت مشترک با پکن اتخاذ می‌کنیم و مطمئن باشید ما توافق‌هایی را می‌پذیریم که به نفع ما باشد. در حال حاضر چین برخلاف سایر کشورها گشوده‌ترین درهای اقتصادی را دارد که شفافیت بی‌سابقه‌ای را نیز تجربه می‌کند. بنابراین من تضمین می‌کنم که در این همکاری هیچ مساله‌ای اقتصاد روسیه را تهدید نکند.
وی در پاسخ به سوالی درباره حضورش در انتخابات ۲۰۱۸ گفت که صحبت دراین باره بسیار زود است.
رئیس‌جمهور روسیه و همتای چینی‌اش، شی جینپینگ به منظور اجرا و همکاری در حوزه توافق جاده ابریشم بار دیگر در سال ۲۰۱۹ دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد. روسیه در بخش هایتک چون حوزه هوافضا و ساخت هواپیما با چین همکاری دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала