در پیوند به افغانستان برای نخستین بار پاکستان به سیاست های کاخ سفید وارد شد

© REUTERS / Kevin LamarqueU.S. President Donald Trump looks toward his new National Security Adviser Army Lt. Gen. H.R. McMaster after making the announcement at his Mar-a-Lago estate in Palm Beach, Florida U.S. February 20, 2017
U.S. President Donald Trump looks toward his new National Security Adviser Army Lt. Gen. H.R. McMaster after making the announcement at his Mar-a-Lago estate in Palm Beach, Florida U.S. February 20, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی امریکا گفت: سیاست جدید امریکا در قبال افغانستان، پاکستان را نیز در بر خواهد گرفت .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از «داون‌نیوز»، جنرال «مک‌ماستر» مشاور امنیت ملی امریکا  اعلام کرد، این کشور قصد دارد سیاست‌های جدید و بسیار موثری درباره افغانستان و پاکستان اتخاذ کند که سبب بهبود شرایط منطقه می‌شود.

Left to right: Ukrainian Ambassador to Ukraine Valeriy Chaly, US Vice President Mike Pence, Ukrainian Foreign Minister Pavlo Klimkin, and US President Donald Trump - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از موفقیت های جنرال های امریکایی در مبارزه با «بربریت» سخن زد

این نخستین باری است که یک مقام ارشد دولت امریکا گفته است، که سیاست جدید امریکا در قبال افغانستان، پاکستان را نیز در برخواهد گرفت در حالی که پیش از این از استراتژی و تغییر رویکرد امریکا در افغانستان تنها به عنوان «افغان پالیسی» یاد می‌شد.

جنرال مک‌ماستر در نشست خبری در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: در چند هفته آینده ما فرصت اتخاذ رویکردی موثر برای حل مشکلات در افغانستان، پاکستان و منطقه را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: دولت امریکا اعزام هزاران نظامی جدید به افغانستان را مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از بازگشت «دونالد ترامپ» از سفرهای خارجی در این ارتباط تصمیم نهایی رئیس‌جمهور مشخص می‌شود.

چندی پیش فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان نیز از کنگره این کشور تقاضای اعزام نیروهای بیشتری کرده بود.

در حال حاضر هشت هزار و 400 نظامی امریکایی و همچنین چهار هزار و 500 نظامی ناتو در افغانستان حضور دارند.

هفته گذشته مک‌ماستر در طرحی برای شکست بن‌بست امنیتی در افغانستان درخواست اعزام پنج هزار سرباز امریکایی را به این کشور کرده بود.

مشاور شورای امنیت ملی امریکا گفت: برای اینکه ما چه انتخاب‌هایی داریم و متحدان چه می‌توانند انجام دهند در افغانستان به زمان نیاز داریم.

قرار  است تصمیم‌گیری نهایی درباره سیاست‌هایی که کاخ سفید در مورد افغانستان و پاکستان اتخاذ می‌کند پس از سفر ترامپ به عربستان و دیدار با روسای کشورهای اسلامی صورت گیرد.

گفته می‌شود، که ترامپ در سفرش به عربستان سعودی، فروش 100 میلیارد دالر تسلیحات نظامی به عربستان را نیز نهایی می‌کند.

ترامپ همچنین به سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز سفر خواهد کرد و در سفر به عربستان ممکن است، موضوعاتی چون نحوه برخورد با ایران، داعش، القاعده، و بشار اسد نیز مطرح شود.

رئیس‌جمهور امریکا پس از این سفرها در نشست سران کشورهای عضو ناتو در پیوند با افغانستان، سیاست جدید امریکا را نیز اعلام می‌کند.

این در حالیست که جنرال مک‌ماستر به منظور بررسی وضعیت و تعیین رویکرد جدید دولت امریکا اخیرا به منطقه سفر کرده و با مقامات سیاسی و نظامی افغانستان و پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала