نشست دادگاه سازمان ملل متحد در باره دادخواست هند به خاطر جاسوسش که در پاکستان محکوم به اعدام شده است

© AFP 2023 / NARINDER NANU پاکستان بھارت
پاکستان بھارت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیوان بین المللی لاهه روز دوشنبه نشست خود را به خاطر دادخواست هند از پاکستان در باره اتهام جاسوسی به یک افسر ارتش هند و محکومیت او به اعدام آغاز کرد.
جانس زندگی دوباره برای یک نظامی هندی - اسپوتنیک افغانستان
جانس زندگی دوباره برای یک نظامی هندی

به گزارش اسپوتنیک، دیپاک میتال نماینده هند در پخش زنده که از طرف وب ساست این دادگاه به نشر می رسید، گفت:- "امروز من به نمایندگی از جمهوری هند دادخواستی را به دادگاه تجدید نظر ارائه می کنم و امیدوارم که دادگاه اقدامات لازم را انجام داده و حکم اعدام را موقتا به تاخیر بیاندازد، تا ما بتوانیم نظر به کنوانیسون وین و نظر به پیوندهای کنسولی از سرباز بازنشسته خود در دادگاه نظامی پاکستان دفاع و آن را تسلیم بگیریم. تا این کار از طریق دادگاه هند تصمیم گرفته شود".

میتال به عنوان نماینده هند و هریش سالوی به عنوان وکیل از هند معرفی شده اند. دهلی بر این باور است که محاکمه یادوا نقض کنوانسیون وین در پیوندهای بین المللی است، به خاطر این که در زمان حکم و متهم شدن یادوا هیچگونه دسترسی به بخش کنسولی و یا پشتیبانی هند را با خود نداشت. همچنین دولت هند بر این باور است، یادوا از ایران ربوده شده است نه این که در بلوچستان دستگیر شده باشد. بر این اساس دولت هند می خواهد که حکم دادگاه باید لغو و یا غیر قانونی اعلام شود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала