شهردار بود – نخست وزیر شد: ماکرون نخست وزیر خود را برگزید

© AFP 2023 / Charly TriballeauМэр города Гавр Эдуар Филипп
Мэр города Гавр Эдуар Филипп - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آلکسیس کوهلر دبیرکل کاخ الیزه فرانسه در نشست مطبوعاتی در کاخ الیزه اظهار داشت که ادوارد فلیپ به عنوان نخست وزیر موقت کشور معرفی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، فیلیپ 46 ساله عضو حزب سوسیالیست بوده و درحال حاضر به عنوان نماینده حزب جمهوری خواه راست میانه در مجلس ملی فرانسه حضور دارد. وی کابینه خود را فردا به ماکرون معرفی می کند. نخستین نشست کابینه نیز روز چهارشنبه به ریاست ماکرون برگزار خواهد شد.

صدراعظم فرانسه از مقامش استعفا کرد - اسپوتنیک افغانستان
صدراعظم فرانسه از مقامش استعفا کرد

آلاین ژوپه سیاستمدار عضو راست میانه و نخست وزیر پیشین فرانسه در باره انتخاب فیلیپ گفت: انتخاب فردی از عضو حزب راست میانه توسط ماکرون با هدف کسب اکثریت مجلس در انتخابات پارلمانی که قرار است در 11 و 18 جون انجام شود، صورت می گیرد.

مردم فرانسه 11 جون در انتخابات پارلمان این کشور شرکت خواهند کرد. در دو اول هر کدام از نمایندگان که موفق به کسب حداقل 50 درصد آرا شود به صورت مستقیم به پارلمان راه خواهد یافت. برای انتخاب نمایندگان مجلس در چوکی ها باقی مانده نیز دور دوم انتخابات در 18 جون برگزار شده کاندیداهایی شرکت خواهند کرد که در دور اول حداقل 12.5 درصد آرا را به دست آورده باشند، در رقابت میان آنها نیز هر کدام رای بیشتری کسب کند، راهی مجلس ملی فرانسه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала