آیا ترامپ اطلاعات محرمانه به لاوروف داده است؟

© Photo / Twitter/MFA Russiaآیا ترامپ اطلاعات محرمانه به لاوروف داده است؟
آیا ترامپ اطلاعات محرمانه به لاوروف داده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که ترامپ هیچگونه اطلاعات طبقه بندی شده‌ای را در دیدار با لاوروف به وی ارائه نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر، جنرال مک مستر گفت: رئیس جمهور امنیت مردم آمریکا را بسیار جدی می گیرد. گزارشهایی که امشب منتشر شده اند، کاملا نادرست هستند. رئیس جمهور و وزیر خارجه (روسیه) درباره تهدیدات مشترک مختلف که هر دو کشور با آنها روبرو هستند از جمله تهدیدات برای دریانوردی با هم گفتگو کردند.
وی افزود: در هیچ زمانی، در هیچ زمانی درباره منابع اطلاعاتی گفتگو نشده و رئیس جمهور هیچ عملیات نظامی را آشکار نکرده است.
در همین حال، سی ان ان اعلام کرد، قصر سفید به پرسشها درباره افشای اطلاعات محرمانه به روسیه پاسخ نمی دهد.
به گزارش سی ان ان، دوشنبه خبر تکان دهنده ای درباره دونالد ترامپ منتشر شد. روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا اطلاعات بسیار محرمانه را در اختیار روسیه قرار داده است. قصر سفید این گزارش را تکذیب کرده و گفته است این گزارش نادرست است. اما مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنان خود در جمع خبرنگاران ، کلماتش را در این خصوص با دقت بسیار زیادی انتخاب می کرد و درباره اینکه این گزارش نادرست است، به گونه ای بسیار سنجیده پاسخ می داد. مک مستر حاضر نشد به پرسشهای خبرنگاران دراین خصوص پاسخ بدهد.
خبرنگار سی ان ان ادامه داد: من هم می خواستم از او سوالاتی بپرسم. می خواستم از او درباره این مطلب منتشر شده سوال بپرسم که آیا بین او و مقامات روسیه ملاقاتی صورت پذیرفته است. مک مستر گفت که رئیس جمهور آمریکا منبع اطلاعات یا شیوه های جمع آوری اطلاعات را فاش نکرده است. البته او به صراحت نگفت که رئیس جمهور اطلاعات محرمانه را فاش نکرده است. این عبارتها بسیار با هم تفاوت دارند و باید به این تفاوت اشکار توجه داشت.
سخنگوی کاخ سفید هم ساعاتی پس از مک مکستر در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت که کاخ سفید درخصوص این گزارش منتشر شده، بیانیه دیگری منتشر نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала