مامور سابق سیا: ایران کوریای شمالی را در آزمایشات موشکی کمک می کند

© REUTERS / KCNAمامور سابق سیا: ایران کوریای شمالی را در آزمایشات موشکی کمک می کند
مامور سابق سیا: ایران کوریای شمالی را در آزمایشات موشکی کمک می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرد فلیتس تحلیل گر سابق سازمان سیا امریکا گفته است که تهران به کوریای شمالی درطراحی و توسعه موشک ها کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرد فلیتس تحلیل گر سابق سازمان سیا  امریکا گفته است که تهران به کوریای شمالی درطراحی و توسعه موشک ها کمک می کند.

وی به سی ان بی سی (CNBC) گفت: " پرتاب موشک که در این اواخر کوریای شمالی انجام داد گواه بر پیشرفت شان در زمینه تصاحب تکنولوژی موشکی امی باشد. حامل جدید ، موشک بالستیکی برد متوسط به همراه دارد که می تواند دانش بیشتری را در خصوص فن آوری پرتاب در اختیار کوریای شمالی قرار دهد. در آینده این امر ممکن است برای موشک های دوربرد استفاده شود."

این کارشناس بیان داشت که: "این پیشرفت قابل توجهی در طرح و توسعه موشکی برای کوریای شمالی است، که شاید می تواند کلاهک به نسبت سنگین تر را تحمل کرده و آن را تا مسافت مشخصی حمل نماید."

به گفته فلیتس ، «اطلاعات کاملا کافی » وجود دارد که پیشرفت کوریای شمالی در طرح و توسعه ی موشک سازی به واسطه کمک های ست که تهران به برنامه موشکی آنها ارائه داده است.

وی افزود: اطلاعاتی وجود دارد که دانشمندان ایرانی از پرتاب های موشک های دوربرد کوریای شمالی و حتی آزمایشات هسته ای آنها بازدید کرده اند. در عین حال مشخص نیست که آیا نظامیان و دانشمندان ایرانی در آزمایشات موشکی کره شمالی در تاریخ 14 ماه می حضور داشته اند و یا خیر. همچنین دقیقا معلوم نیست که کمک تهران در چه سطحی بوده و چه نقشی را در طراحی و توسعه موشک های جدید با نام "هواسئونگ-12" بازی می کند.

فلیتس خاتمه داد: " من تبریک می گویم که کوریای شمالی همچنین سعی کرد دانشمندانی را بیابد که احتمالا دانشمندان شوروی سابق هستند تا با کمک آنها برنامه های تسلیحاتی خود را توسعه ببخشند."

شورای امنیت سازمان ملل متحد آزمایشات موشکی اخیر کوریای شمالی را محکوم کرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала