فرستادهء ویژه دبیر کل سازمان ملل با گلبدین دیدار کرد

© svoboda.orgفرستادهء ویژه دبیر کل سازمان ملل با گلبدین دیدار کرد
فرستادهء ویژه دبیر کل سازمان ملل با گلبدین دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان دریک دیدار با گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی درکابل از یکجا شدن وی با پروسه صلح حکومت افغانستان استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان روز سه شنبه (۲۶ثور) با گلبدین حکمتیار در کابل دیدار نمود.

دریک خبرنامه سازمان ملل آمده است که این دیدار هدف از این دیدار حمایت ملل متحد از تالش‌های دولت افغانستان برای دخیل ساختن تمام کسانی که علاقه‌مند به تامین صلح هستند، بوده است.

درخبرنامه آمده است که یاماموتو از تداوم تطبیق موافقتنامه میان دولت افغانستان و حزب اسالمی گلبدین حکمتیار استقبال نموده و آنرا یک قدم مهم در بازگشت صلح آمیز حکمتیار به افغانستان خواند.

یاماموتو گفته است که این ماموریت از تعهدات حکمتیار و حزب اسالمی گلبدین حکمتیار برای دخیل شدن در فضای سیاسی در مطابقت با قانون اساسی و نورم ‌های حقوقی موجود، قدردانی می نماید.

دراین دیدار همچنان از تعهد حکمتیار برای تامین صلح از طریق گفتگوها و خواست او از تمام طرف های درگیر برای پایان دادن به جنگ از راه های صلح آمیز نیز سپاس گذاری شد.

یاماموتو افزود که احترام به حقوق بشر، بشمول حقوق زنان و آزادی بیان برای تامین ثبات در کشور ضرورری است.

ماموریت سازمان ملل از برگشت صلح آمیز حزب اسلامی گلبدین حکمتیار به جامعه طبق موافقت نامه از طریق پیوستن به خدمات ملکی، نیروهای مسلح و امثال آن و استخدام بر اساس لیاقت و شایستگی پشتیبانی می کند.

درهمین حال یاماموتو گفت که همه گروها در جامعه باید از برخورد یکسان برخوردار باشند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала