دیدار ترامپ و اردوغان در واشنگتن و مرگ دموکراسی

© REUTERS / Brendan McDermid دیدار ترامپ و اردوغان در واشنگتن و مرگ دموکراسی
دیدار ترامپ و اردوغان در واشنگتن و مرگ دموکراسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامۀ فایننشال تایمز دیدار امروزِ اردوغان و ترامپ در واشنگتن را جلسۀ آموزش مرگ دموکراسی خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " العالم" دعون راشمن" روز سه شنبه در مقاله ای در روزنامۀ فایننشال تایمز نوشت: امروز، ترکیه به آمریکا یاد خواهد داد که دموکراسی، چگونه می میرد.
در این مقاله آمده است: اردوغان و ترامپ، در دیدار امروز در واشنگتن متوجه خواهند شد که ویژگی های مشترک بسیاری دارند.
نویسندۀ این مقاله در توصیف وجه اشتراک اردوغان و ترامپ نوشت: اردوغان و ترامپ هر دو قومیت گرا هستند و به ملت های خود وعده داده اند که کشورشان، بهتر از گذشته شود؛ اما آن ها کشورهایشان را به شرکتی خانوادگی تبدیل کردند.
در ادامه این مقاله تاکید شده است: در زمینه تعامل با رسانه ها و دادگاه ها، ترامپ و اردوغان، شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. معروف است که ترامپ، خبرنگاران را دروغگوترینِ قشر می داند و اردوغان نیز با بسیاری از رسانه های ترکیه، در جنگ است. علاوه بر این، وقتی یک قاضی دستور ترامپ دربارۀ منع ورود پناه جویان به آمریکا را باطل اعلام کرد، ترامپ در توصیف او گفت: "این شخصی که او را قاضی می خوانند…"
راشمن در پایان مقاله اش، یک وجه اختلاف میان ترامپ و اردوغان برشمرد و نوشت: تنها فرق این دو در آن است که اردوغان، موفق شد که در کشورش، حاکمیت مطلق فردی را عملی کند و بر رسانه ها و نظام قضایی چیره شود؛ چیزی که تصور وقوع آن در آمریکا، محال است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала