سیاره مرموز «فوم» پیدا شد

© Photo / Walter Robinson/Lehigh UniversityПланета KELT-11b, открытая учеными в созвездии Секстанта
Планета KELT-11b, открытая учеными в созвездии Секстанта - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره شناسان امریکایی دانشگاه لیهاسکو ایالت (پنسیلوانیا) یک سیاره گاز غول پیکر را کشف کرده اند، که از اندازه مشتری بزرگتر است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه ScienceAlert می نویسد، ستاره شناسان امریکایی دانشگاه لیهاسکو ایالت (پنسیلوانیا) یک سیاره گاز غول پیکر را کشف کرده اند، که از اندازه مشتری بزرگتر است. با این حال این سیاره جدید قابل مقایسه با چگالی فوم است و دانشمندان تا کنون در این باره نمی توانند توضیح بدهند.

The ExoMars Trace Gas Orbiter and its entry, descent and landing demonstrator module, Schiaparelli, approaching Mars. - اسپوتنیک افغانستان
بررسی روش های مریخی برای کشتن انسان!

این شی فضایی که KELT-11B نام دارد، حدود 320 سال نوری از زمین فاصله دارد. محققان تخمین می زنند که این سیاره جدید 40 درصد بزرگتر از مشتری و پنج برابر سبک تر است. علاوه بر این، سیاره دارای یک فضای بسیار ضخیم است.

KELT-11B در اطراف ستاره KELT-11 دور می زند، و به زودی اندازه اش بزرگتر می شود. و این به این معنی است که در 100 میلیون سال آینده این سیاره توسط لایه های بیرونی ستاره سرخ خود جذب خواهد شد، به خاطر که این سیاره بسیار نزدیک ب خورشید خود می باشد. یک دور در اطراف ستاره خود را در کمتر از 5 روز انجام می دهد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала